مدیرکل فرهنگ وارشاد کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: رویکرد اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به رسانه ها مبتنی بر سیاستهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در سه بعد هدایت ،حمایت ونظارت است
کد خبر: ۹۵۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵ 08 April 2021



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد علی پیرسبزی در دیدار نوروزی جمعی از اصحاب رسانه با تبریک حلول سال نو گفت: آغاز سال نو سرفصل همدلی ، همزبانی ، دیدن ها ودیدارهای بدون از غرض و بی اخلاقی هاست که امیدوارم در سال نو با تاسی از شعار سال برای پیشبرد حوزه فرهنگ و هنر استان بتوانیم گام های اساسی برداریم.
وی با تقدیر وتشکر از تلاشها ومجاهدتهای کادر درمان در دوران بیماری کرونا برای سلامت مردم گفت: رسانه ها از دوران ابتدای بیماری کرونا تاکنون پابه پای کادر درمان در آگاهی بخشی به جامعه و روشنگری مردم پیشتاز بودند واز هیچ تلاشی دریغ ننمودند که جا دارد از همه فعالان عرصه رسانه در جای جای استان تشکر وقدردانی نمایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با تبیین اهمیت رسانه در دنیای امروز و نقش آن در توسعه وتعالی فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت : امروز که دشمنان برای نا امید کردن ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و حتی در دوران بیماری کرونا برای وارد کردن دارو و واکسن سنگ اندازی می کنند رسالت رسانه ها در امید آفرینی در جامعه بسیار خطیر و تعیین کننده است و نباید با انتشار اخبار غیر واقعی و در تضاد با مصالح و منافع ملی آب به آسیاب دشمن ریخته شود.
پیرسبزی رویکرد اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به رسانه ها را مبتنی بر سیاستهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در سه بعد هدایت ،حمایت ونظارت عنوان کرد وگفت: در تقویم اجرایی سال 1400 برنامه های متنوعی برای ارتقاء کیفی رسانه ها اعم ازبرگزاری دوره های آموزشی ،اجرای جشنواره ها ونمایشگاههای منطقه ای واستانی با لحاظ شرایط کرونایی وغیر کرونایی پیش بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر ضرورت ترسیم برنامه هایی که هم مخاطب پسند و هم قالبیت اجرایی داشته باشند تصریح کرد: آنچه مسلم است فعلا باید با وجود شرایط کرونایی فعالیت های کرونایی برنامه ریزی شودو توجه ویژه ای به بهره مندی از بستر فضای مجازی شود.
وی افزود: خانه مطبوعات به عنوان تشکل مهم اصحاب رسانه نقش مهمی در کمک به مشکلات صنفی اهالی رسانه دارد که اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان از برنامه های پیشنهادی خانه مطبوعات برای کمک به ارتقاء کیفی رسانه ها حمایت خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، رسالت ‌اهل قلم بر اساس آموزه های دینی را بسیار خطیر دانست وگفت: رسانه ها باید مدافع ارزشها،اعتقادات و باورهای مردم در نظام اسلامی باشند ودر انتشار اخبار منافع ومصالح ملی را در نظر بگیرند.
پیرسبزی، تحکیم باورهای دینی وهمبستگی اجتماعی را نیز از رسالت‌های اهل قلم دانست و گفت: مسئله تحکیم باورهای دینی و حفظ وحدت و همدلی جامعه، هدایت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی از وظایف سنگین اهل قلم است که انتظار می رود رسانه ها در سطح استان به این مهم بیش از گذشته توجه نمایند و در چهارچوب قانون در این راستا حرکت نمایند.
وی افزود: نقد وتحلیل عالمانه ومنطقی درکنار پوشش دادن رویدادهای خبری از رسالتهای رسانه است که برای روشنگری و پویایی جامعه ارزشمند است که باید به دور از نگاه مغرضانه وتخریب باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان با ابراز خرسندی از دیدار با برخی از اصحاب رسانه ، فرهنگ را زیربنای توسعه در ابعاد مختلف دانست وگفت: کار فرهنگی به واسطه ارزش واهمیت آن مانند دیگر امور زود بازده و ثمراتش به راحتی قابل مشاهده و لمس نیست، کاری ثمربخش است که به مرور زمان اثرات خود را بر جامعه و افراد نشان خواهد داد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار با تبریک حلول سال نو به اهالی رسانه گفت: خوشبختانه فعالیت رسانه ها علی رغم مشکلات و نواقصی که وجود دارد رضایت بخش است.
رضا خردمند افزود: رسانه ها در سطح استان به عنوان پل ارتباطی بین مردم ومسئولان در راستای آگاهی بخشی به مردم بالاخص در دوران کرونا از هیچ تلاشی دریغ ننمودند که جای تقدیر دارد.
در این دیدار مدیر مسئول نشریه نسیم دنا به نمایندگی از برخی اصحاب رسانه با تبریک سال نو ، هدف از این دیدار را تبریک سال نو و خداقوت به مدیرکل و کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان عنوان کرد وگفت: دغدغه رسانه ها توسعه ،تعالی وپیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف است که انتظار می رود در سال جاری که از سوی رهبر فرزانه به نام سال تولید،پشتیبانی ها ،مانع زدایی ها نامگذاری شده شاهد حمایتها و پشتیبانی های بیشتر از اصحاب رسانه باشیم.
سید ولی موسوی نقش رسانه در تحولات سیاسی ،اجتماعی ،علمی وفرهنگی جوامع بشری را یاداور شد وگفت: انتظار می رود اقتصاد رسانه در سال جاری مد نظر مسئولان قراربگیرد و سهمی از اعتبارات فرهنگی برای غنی بخشیدن به محتوای رسانه ها در چهار چوب مشخصی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.
وی با تقدیر وتشکر از مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان که نگاه جامع وعالمانه ای به رسانه ها بدور از گرایش ،مرزبندیها و سلایق دارند اظهار امیدواری کرد در سال 1400 با حمایتهای مجموعه ارشاد اسلامی از رسانه ها به سمت کیفی سازی و حرفه ای شدن فعالیتهای رسانه ای گامهای خوبی برداشته شود.
موسوی ،سال نو را سال زیباییهای اخلاق در حوزه رسانه عنوان کرد و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری گفت: با همدلی مردم ومسئولان و نقش آفرینی رسانه ها در روشنگری وآگاهی بخشی به مردم ، انشالله همچون گذشته شاهد انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا در سطح استان خواهیم بود.
در این دیدار تقی زاده سرپرست خبرگزاری ایرنا، فتحی سرپرست خبرگزاری ایسنا ،مرادی سرپرست سایت تابناک ،دانشی سردبیر روزنامه افکار مردم و موسوی مدیرمسئول نشریه نسیم دنا وپایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار