تصادفات اخیر خراسان جنوبی
تصادفات اخیر در خراسان جنوبی ضرب‌الاجل معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار را برای دستگاه‌های متولی به همراه داشت
کد خبر: ۹۵۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ 07 April 2021
تابناک خراسان جنوبی:محمد فرهادی روز چهارشنبه به منظور بررسی عوامل موثر در تصادفات اخیر که منجر به فوت تعدادی از هموطنان در جاده‌های خراسان جنوبی شد، نشست فوق‌العاده را با حضور مسوولان استانی برگزار کرد.

وی ضمن ابراز تاسف از بروز چنین حوادثی، بر رفع نقاط حادثه‌خیز استان تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حادثه رانندگی در ورودی شهر بیرجند، تسریع در تکمیل پروژه احداث باند دوم حد فاصل میدان تقاطع فرودگاه بیرجند و پل غدیر را خواستار شد و گفت: پیمانکار مکلف است همه توان خود را برای اجرای این پروژه به کار گیرد.

وی متذکر شد: تابلو‌ها و علائم هشدار دهنده در طول این سه کیلومتر اجرای پروژه نیز باید طی ۲ روز آینده نصب و تعبیه شود.

فرهادی به تصادف چند روز پیش در محور بشرویه - فردوس نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای باند‌های دوم در تمامی محور‌ها و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام در سطح استان باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: باید پیگیری لازم صورت گیرد و مسیر‌های بیشتری در سطح استان به عنوان محور‌های ترانزیتی لحاظ شود تا شاهد رونق شهر‌های واقع در مسیر‌ها باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این اقدام، توزیع ترافیک خودرو‌های سنگین را در محور‌های مختلف استان به همراه دارد و در نتیجه کاهش استهلاک مسیر‌ها را سبب خواهد شد.

وی گفت: موضوع دو بانده‌سازی محور‌های بشرویه با توجیهات فنی برای تامین اعتبار در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های متولی قرار داده شود.

فرهادی خواستار برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های متولی برای اجرای پروژه‌های در دست اقدام شد.

این نشست فوری با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رییس پلیس راه استان برگزار و مقرر شد گزارش اقدامات انجام شده به استانداری ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست بررسی مشکلات اجرایی قطعه ۱۶ پروژه راه‌آهن بیرجند - مشهد هم گفت: حفظ سلامت مردم، خط قرمز مدیریت استان در اجرای پروژه‌های عمرانی است.

وی بیان کرد: برای بهتر نتیجه دادن اجرای پروژه تقاطع راه‌آهن و جاده مواصلاتی بیرجند - قاین ۲ طرح عنوان شده است.

فرهادی افزود: احداث زیرگذر راهکار اصلی است و مسیر تردد قطار و خودرو‌ها از زیر و روی این محور طی ۲ طرح مجزا ارائه شده است.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان در مدت یک هفته آینده باید به بررسی میدانی منطقه محل اجرای طرح بپردازند و نظرات کارشناسی خود را در این خصوص اعلام کنند تا در جلسه آتی تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی به طرح پیشنهادی مشاور پروژه راه‌آهن به صورت پایلوت در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در طرح‌های در دست اقدام استان هرگز اجازه نخواهیم داد، خراسان جنوبی به آزمایشگاهی برای طرح‌های پایلوت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: امنیت پروژه بسیار مهم است و باید در اجرای آنها، تلاش کنیم که با کمترین هزینه انجام شود.

شنبه هفته جاری برخورد یک دستگاه نیسان با خودرو رانا در محور بشرویه - فردوس ۶ کشته بر جا گذاشت.

این تصادف در کیلومتر ۱۸ محور بشرویه - فردوس روی داد که سه نفر در محل حادثه کشته شدند و سه مصدوم پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.

عصر دیروز نیز بر اثر برخورد ۲ دستگاه تریلی با یک دستگاه پراید در کیلومتر پنج جاده بیرجند - زاهدان پنج نفر کشته شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار