مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با ذکر اینکه خدمات‌دهی به روستائیان به صورت ویژه دنبال می‌شود، گفت: با توجه به پوشش بیمه سلامت ۹۰درصد بستری‌ها و ۷۰درصد سرپایی‌ها را پوشش داده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 07 April 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه کردستان از استان‌های پیشرو در بحث بیمه سلامت است، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت استان در حوزه‌های مختلف شایان توجه و قابل تقدیر است.

وی افزود: بحث سلامت به ویژه در شرایط وقوع کرونا نیازمند توجه ویژه است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام اینکه ۶۵ درصد جمعیت کردستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: فرصت مغتنمی است که بتوان خدمات نظام سلامت را به بهترین شکل ارائه داد.

وی با ذکر اینکه خدمات‌دهی به روستائیان به صورت ویژه دنبال می‌شود، ادامه داد: با توجه به پوشش بیمه سلامت ۹۰ درصد بستری‌ها و ۷۰ درصد سرپایی‌ها را پوشش داده‌ایم.

ناصحی با بیان اینکه در بحث نسخه الکترونیکی پوشش صددرصد شده است، تأکید کرد: این مهم باعث ارائه خدمت، توزیع منابع و مبارزه با قاچاق کالا تأثیرگذار است.



وی در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمت پزشک خانواده در استان کردستان به خوبی در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: در بخش دولتی صندوق روستایی و پوشش همگانی در بخش خصوصی منع داشته که با نظام ارجاع این محدودیت برطرف شده و می‌توان به شرط رعایت قوانین نظام ارجاع از این ظرفیت نیز بهره‌مند شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام اینکه استان کردستان در حوزه نسخه‌نویسی الکترونیک استان اول کشور است، گفت: در زمینه حمایت‌های مالی استان کردستان به عنوان استانی موفق در اولویت است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود کسری منابع در استان نداشته باشیم، یادآور شد: بیمه سلامت بیمه اجتماعی است که دو صندوق آن کاملاً رایگان و در راستای حمایت از قشر کم درآمد فعال شده است.

ناصحی به حمایت بیمه سلامت در زمینه همگانی ساختن دسترسی مردم به خدمات بیمه‌ای، تصریح کرد: امید است بتوان به عنوان حامی سلامت در استان گام‌های تأثیرگذار بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت مطالبات به دانشگاه علوم پزشکی کردستان را دارای اولویت دانست و یادآور شد: تیم کار بیمه سلامت در استان کردستان یک تیم کارآزموده و پای کار بوده که این امر زمینه‌ساز توسعه خدمات بیمه سلامت در استان خواهد شد.
 
محسن فتحی نیز اظهار داشت: این طرح دستاورد تعامل میان مردم، بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و کادردرمان و سلامت است که به صورت صددرصدی عملیاتی شده است.
 
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختی‌ها به روز خواهد بود که این اتفاق می‌تواندبسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.
 
 
 
انور اسماعیلی، مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان نیز بااشاره به اینکه کردستان در بحث پوشش همه افرادفاقدبیمه در شرایط کرونا حدود یک سال است که در کردستان اجرایی شده است، اظهار کرد: تمام کسانی که فاقد بیمه هستند می‌توانند از دفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده کرده و به صورت سرانه از خدمات بهداشتی بهره‌مند شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: 300هزار بیمه شده استان کردستان و 110 پزشک زیرپوشش طرح بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
 
اسماعیلی به پوشش صد درصدی استان کردستان در طرح پزشک نظام شهری اشاره کرد و گفت: دو طرح شاخص نظام پزشکی جهانی طی دو سال آتی در کشور نهایی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار