افزایش اشتغال خراسان رضوی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبارات عمرانی و اشتغال خراسان رضوی در بودجه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 07 April 2021
تابناک خراسان رضوی:محمد صفایی اظهار داشت: بودجه استان خراسان رضوی افزایش ۵۰ درصدی در حوزه عمرانی و یک افزایش ۱۲۰ درصدی اعتبارات اشتغال داریم که وضعیت شهرستان‌های ما بهبود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۲ نکته اساسی را نیز در حوزه دو شهرستان گناباد و بجستان دنبال می‌کنیم که اولین آن انتقال آب خلیج فارس است که این شهرستان‌ها استفاده کنند و دوم ظرفیت معدنی که داریم، ولی متاسفانه روی معادن کار فرآوری انجام نمی‌دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور مثال "کائولن" را خام می‌فروشیم یا معادن سنگ ما در بجستان تعطیل است که به دنبال این هستیم سرمایه‌گذاری برای آن انجام شود و یک شرکت روی این حوزه کار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌کنیم به پهنه‌های فلزی برسیم.
صفایی در مورد روند مذاکرات و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی گفت: مذاکره برای مذاکره چیز خوبی نیست و ما به ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل کردیم و این طرف مقابل بود که زیر میز زد و به تعهدات خود عمل نکرد و به نظر نمی‌رسد طرف آمریکایی به تعهداتش عمل کند و پالس‌های مثبت به ما از سوی بایدن نمی‌رسد و شرط اول این است که تحریم‌ها را بردارند و راستی‌آزمایی شود بعد ما به تعهداتمان برگردیم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در زمینه اقدامات اخیر برای تحقق شعار سال نیز اظهار داشت: طرحی مصوب شد در مجلس که شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت جدی قرار بگیرند و در کمیسیون اقتصاد نیز موانع و پشتیبانی‌ها بررسی و تصمیم گرفته شد هر چه سریع‌تر اصلاح نظام بانکی وارد صحن مجلس شود و اقدامات پایه‌ای در این زمینه صورت گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار