رییس کمیته اطلا‌رمعاون پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام اینکه شاخص هوای کرمانشاه صبح امروز چهارشنبه به ۱۰۷ و کنگاور به ۱۰۵ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است، گفت: وضعیت هوای این ۲ شهر برای گروه‌های حساس ناسالم است.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 07 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«آذر ولی زاده» افزود: شاخص ۲۴ ساعته هوای کرمانشاه تا ۹ صبح امروز از ۱۰۷ به ۱۱۰ و هوای کنگاور نیز از ۱۰۵ به ۱۰۷ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

به گفته او شاخص استاندارد هوای سالم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

وی ادامه داد: این وضعیت برای بیماران قلبی، ریوی، کودکان و مادران باردار مناسب نیست و باید از منزل خارج نشوند.

ولی زاده افزود: این توده گرد و غبار از کشور عراق وارد شده که پس از عبور از شهرستان‌های گیلانغرب، قصر شیرین و سرپل ذهاب اکنون آسمان کرمانشاه و شهرستان‌های شرقی استان را آلوده کرده است.

وی اظهار داشت: با احتساب آلودگی امروز، از ابتدای امسال تاکنون هوای استان پنج روز ناسالم بوده است.

عمده علت آلودگی هوای کرمانشاه ورود گرد و غبار به آسمان این استان است اما سال ۹۹ مصرف مازوت چند روز هوای شهر کرمانشاه را آلوده کرد.

فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه پیش از این گفته بود در زمان مصرف مازوت در نیروگاه‌ها در ماه‌های آذر و دی هوای شهر کرمانشاه ۲ روز بحرانی (بسیار ناسالم) را تجربه کرد.

استان کرمانشاه در سال ۹۸ آلوده ترین وضعیت را تجربه کرد به گونه ای که ۱۲۰ روز را در آلودگی به سر برد و علت عمده آن هم گرد و غبار بود.

وزش باد و افزایش ابر پیش بینی هواشناسی برای استان

سازمان هواشناسی استان کرمانشاه نیز اعلام کرد: هوای استان تا اواسط روز پنج شنبه قسمتی تا نیمه ابری گاهی اوقات همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می شود و به دنبال این وضعیت از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، گذر امواجی ناپایدار از جو منطقه، به تناوب سبب بارش های پراکنده باران همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

براساس اعلام هوشناسی؛ احتمال بارش در بعدازظهر و اواخر وقت هر روز، بخصوص در روز شنبه بیشتر به نظر می رسد. همچنین وزش باد در ساعاتی از روزهای شنبه و یک شنبه قابل توجه خواهد بود.

شایان ذکر است؛ دمای هوا که طی امروز و فردا به طور نسبی افزایش می یابد؛ از پنج شنبه تا شنبه هفته آینده تغییرات چندانی نخواهد داشت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار