رمان «بیکران تنهایی» نوشته آصف هرمزی که مشتمل بر برخی وقایع تاریخی و اجتماعی و فرهنگی یک سده اخیر است، از سوی انتشارات جامی منتشر شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 06 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این رمان حدودا 400 صفحه‌ای نویسنده با نثری روان و ساده و به دور از تکلف، داستان عاشقانه‌ای را در جریان یک فضای ایلیاتی روایت می‌کند.

زمان داستان به دوره پهلوی اول و دوم بازمی‌گردد که به همین دلیل برخی از وقایع داستان با اتفاقاتی مانند جنگ جهانی دوم و حمله متفقین به ایران، ماجراهای ملی شدن صنعت نفت و... همزمان است و برخی شخصیت‌های داستان متاثر از این وقایع هستند.

داستان، روایت عشق قاسم و رعناست. عشقی کودکانه و پاک که با بلوغ این دو شخصیت پربارتر می‌شود، اما خان، رعنا را برای پسر خود در نظر گرفته است. این درحالی است که قاسم پسر یک آهنگر است و اگرچه جوانی باسواد و مردی جسور و خوش بنیه و فداکار است، اما پیش خانزاده، باز هم یک کارگرزاده است. به خصوص که قاسم، خود، نمک خورده و تعلیم یافته سفره خان است.

آصف هرمزی، نویسنده جوان که سال‌ها برای نوشتن این رمان زمان صرف کرده، زاده یاسوج است و تلاش کرده فضای جامعه ایلیاتی سرزمین اجدادی‌اش را در قالب این رمان با روایتی غیرخطی و همراه با شکست‌های زمانی به تصویر بکشد.

رمان «بیکران تنهایی» نوشته آصف هرمزی روایتی است از فضای ایلیاتی یک سده اخیر، که در روند آن، جدای از تعلیق روایت عاشقانه داستان، می‌توان رد پای برخی تحولات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و نیز نقش جهل و خرافه را در آن دنبال کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار