رییس پلیس آگاهی استان سمنان با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی و آموزش در کاهش جرائم در زمینه جعل و کلاهبرداری، گفت: ۷۸ درصد پرونده‌های مربوط به جعل در پلیس آگاهی استان سال ۹۹ کشف و منجر به نتیجه شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 06 April 2021

پلیس استان سمنان ۷۸ درصد پرونده‌های مربوط به جعل را به سرانجام رساند

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ رضا بینقی ابراز داشت: سال ۱۳۹۹ وقوع جرائم در زمینه جعل نسبت به سال ۱۳۹۸ در استان سمنان ۱۳ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی استان سمنان با به کارگیری ترفندهای تخصصی در سال گذشته توانست ۶۰ درصد پرونده‌ها در زمینه کلاهبرداری را به نتیجه برساند.

وی بیان کرد: وقوع جرائم در زمینه کلاهبرداری نیز سال 99 در استان سمنان در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش ۲۴ درصدی همراه بود.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان اظهار داشت: جرائم کلاهبرداری در استان در زمینه‌های مختلف مانند عملیات بانکی کارت به کارت و جعل اسناد است.

بینقی تصریح کرد: شهروندان با رعایت نکات امنیتی و پرهیز از قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود در اختیار دیگران و هوشیار بودن در برخورد با تماس‌های تلفنی با نیت سودجویی، از اموال خود در برابر کلاهبرداران محافظت کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران در تماس با افراد به بهانه‌های مختلف مانند برنده شدن جایزه سفر به عتبات عالیات از طرف برنامه های رادیویی و شبکه‌های تلویزیونی، آنها را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و با ترفندهای خاص اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند برای دریافت جایزه نیاز به حساب بانکی نیست و افرادی که درخواست دریافت شماره حساب بانکی را دارند و یا از افراد بخواهند پای دستگاه خودپرداز بانک بروند، بدون شک کلاهبردار هستند و شهروندان باید مراقب این افراد سودجو باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار