موحد ، روشنفکر و کلانتری شفاف سازی کنند!
نهایتا اینکه نمایندگان در صورت ناتوانی در این خصوص به صراحت اعلام کنند و از نمایندگان قبل و نخبگان دیگر استان در جهت احقاق حق استان کمک بگیرند .
کد خبر: ۹۵۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 06 April 2021

در پایان سال گذشته که مباحث بودجه ای مطرح بود و پس از رد کلیات بودجه 1400 توسط مجلس ، با توجه به افزایش خوب بودجه ای که دولت برای استان در نظر گرفته بود ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دو نماینده استان درخواستی بودجه ای داشت که این درخواست مبتنی بر توانایی ها و میزان قدرت نمایندگان مجلس بود.
درخواست استاندار از روشنفکر و موحد
کلانتری با اشاره به رد کلیات بودجه در مجلس گفت : در اتفاقی بی نظیر مجلس نظر کمیسیون تلفیق را رد کرد !
کلانتری افزود : در بودجه ارسالی دولت سهم کهگیلویه و بویراحمد 56 درصد افزایش نشان می دهد که یک اتفاق بسیار خوب برای استان بود اما اکنون با رد آن توسط مجلس انتظار داریم از طرف نمایندگان استان تلاش شود که سهم استان در بودجه در صورت تغییر افزایش داشته باشد.
وی ادامه داد : هر چند اکنون یک حوزه استان نماینده در مجلس ندارد اما از آقایان موحد و روشنفکر می خواهیم که نسبت به سهم استان در بودجه اهتمام جدی داشته باشند .
کلانتری گفت : دولت برای افزایش سهم استان در بودجه همکاری کرد حال که کلیات بودجه رد شده است و احتمال تغییرات است از نمایندگان استان می خواهیم که تلاش کنند سهم استان در بودجه افزایش داشته باشد.
وی افزود : تاکنون عنایت نظام و رهبری در پروژه پاتاوه را دیده ایم اکنون انتظار داریم مجلس و نمایندگان هم کمک کنند چرا که مردم این تلاش ها و همکاری ها را می بینند .(اینجا)
افزایش "صفر" شایعه یا واقعیت؟
امروز خبری در برخی رسانه های محلی و فضای مجازی منتشر و بازنشر می شد که در این خبر ادعا شده است همه پروژه های عمرانی استان افزایش اعتباری "صفر" را شاهد بوده اند ! هر چند جزئیات خبر نشان می دهد که این خبر بیشتر به منظور نشان دادن تاثیر منفی عدم حضور تاجگردون و احتمالا با اهداف خاص از جمله انتخاباتی تنظیم شده است اما اصل خبر را نمی توان نادیده گرفت و مسئولان خصوصا دو نماینده استان موظف هستند شفاف سازی کنند و در صورت صحت این موضوع به موکلین خود توضیح دهند .
نکته مهم این است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بودجه رد شده توسط دولت میزان افزایش بودجه استان را 56 درصد اعلام کرده بود حال باید نمایندگان و مسئولین به چند سوال پاسخ دهند!
-  آیا 56 درصد افزایش بودجه استان در لایحه دولت که توسط مجلس رد شده بود در بودجه نهایی حفظ شده است یا نه ضمن اینکه یکی از درخواست های استاندار از نمایندگان استان حفظ حداقل میزان افزایش تعیین شده دولت بوده است.
- آیا نمایندگان استان توانسته اند به درخواست استاندار برای افزایش بودجه استان به غیر از سهم اعلام شده توسط دولت کاری انجام دهند؟
و نهایتا اینکه نمایندگان در صورت ناتوانی در این خصوص به صراحت اعلام کنند و از نمایندگان قبل و نخبگان دیگر استان در جهت احقاق حق استان کمک بگیرند .
تکذیبیه عجیب !
اما نکته جالب واکنش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به خبر "صفر" بودن بودجه عمرانی استان است که اعلام می کند این موضوع صحت ندارد! اما در ادامه می گوید که هنوز هیچ اعتباری به استان ابلاغ نشده است ! (این خبر در یکی از رسانه های محلی درج شده است) حال این سوال مطرح می شود رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چگونه صحت خبر را رد می کند وقتی هنوز خود از این موضوع بی اطلاع است !
لازم به توضیح است بودجه ابلاغی مجلس به دولت در رسانه ها منتشر شده است ! که البته دسترسی به جزئیات آن برای افراد دارای دسترسی از جمله رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نباید چندان سخت باشد! و وی می تواند با اطلاعات دقیق این موضوع را تایید یا تکذیب کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار