مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای کلانشهر اصفهان برای چهارمین روز پیاپی سالم است.
کد خبر: ۹۵۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 06 April 2021

بابک صادقیان اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز سه‌شنبه - هفدهم فروردین - با میانگین ۷۰ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه شاخص ساعتی کیفیت هوای اصفهان در نخستین ساعات امروز با میانگین ۶۴ همچنان در وضعیت سالم قرار دارد، افزود: هم اکنون میدان احمدآباد با شاخص ۵۶، خیابان استانداری با شاخص ۷۹، خیابان پروین با شاخص ۷۴، خیابان باهنر با شاخص ۵۹، خیابان رهنان با شاخص ۶۳، خیابان رودکی با شاخص ۶۶، کردآباد با شاخص ۶۲، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۷۳ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۲ در وضعیت سالم است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: امروز هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله مبارکه با میانگین ۵۶ و سجزی با میانگین ۸۲ در وضعیت سالم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار