مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تشکیل ۱۵ اکیپ برای اطفاء حریق در محیط زیست خبر داد و گفت: این اکیپ ها به صورت کشیک ۲۴ ساعته آماده مقابله با هرگونه آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع هستند.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 06 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی برگزار شد عنوان کرد: برای پیشگیری از بروز آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست، مناطق بحرانی شناسایی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: جهت هماهنگی و اقدام سریع و به موقع در زمان بروز حریق، علاوه بر تشکیل ستاد مقابله با آتش سوزی در این ادارات کل و منابع طبیعی، یک ستاد مشترک بین این ادارات تشکیل و مدیریت میدانی، پیشگیری، کنترل و مقابله با حریق در عرصه های طبیعی را انجام خواهد داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این جلسه افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما، امکان حریق در برخی جنگل ها و مراتع وجود دارد و نیاز است دستگاه های اجرایی متولی، خصوصاً منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، اشرافیت و آمادگی کامل جهت پیشگیری از حریق را داشته باشند.

رضا احمدی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوامع محلی و سمن های مردم نهاد جهت آموزش و اطلاع رسانی مناسب می تواند از بسیاری حریق ها در مراتع و جنگل ها جلوگیری کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: چندین دیده بان نیز در مناطق مختلف و مستعد آتش سوزی استان، مستقر خواهند شد که در صورت بروز هرگونه حریق، کار اطلاع رسانی به موقع را برعهده دارند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار