رییس مرکز بهداشت شرق اهواز از شناسایی ۲۵۰ بیمار کرونایی در فرودگاه اهواز طی روزهای گذشته از فروردین ماه تاکنون خبر داد و گفت: باستناد نتیجه مثبت تست این مسافران از سفر آنها جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 05 April 2021

امراله مردانی اظهار داشت: تعداد بستری های کرونا در اهواز کمتر شده اما بار مراجعه های سرپایی همچنان بالا است و در شناسایی مبتلایان تغییر خاصی ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه افزایش مراجعه سرپایی و شناسایی بیماران، باعث کاهش بستری ها می شود افزود: در حال حاضر به طور میانگین روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار در فرودگاه، پایانه مسافربری و بیمارستان ها شناسایی می کنیم.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: از ۱۱ اسفند تا آخر سال گذشته ۸۰ بیمار کرونایی در فرودگاه شناسایی کردیم در حالی که در ۱۶ روز ابتدایی امسال به دلیل افزایش بار مسافرت ها، این میزان تا سه برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: اهمیت فرودگاه در انتشار بیماری بسیار مهم است و چون فضایی سربسته است که با تجمع افراد در آن احتمال سرایت بیماری وجود دارد به همین دلیل بیشترین تمرکز خود را روی این موضوع قرار دادیم تا از سفر افراد ناقل بیماری جلوگیری شود.

مردانی عنوان کرد: اگر شناسایی بیماران به موقع و زودتر از موعد باشد فرد بیمار با تزریق دارو، بهبود می یابد اما پس از گذشت ۷۲ ساعت از زمان ابتلا ، کار درمان سخت تر می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه شرق اهواز ۶۵ درصد است افزود: سطح ایده آل ما ۹۵ درصد است که امیدواریم مردم این موضوع را رعایت کنند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در خصوص نظارت بر اجرای مصوبه ستاد کرونا مبنی بر فعالیت ادارات با ۳۰ درصد نیرو گفت: روزانه این موضوع را رصد می کنیم،خوشبختانه وضعیت بانک ها نسبت به آخر سال بهتر شده است اما برخی از ادارات نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نصب نرم افزار ماسک و یا استقرار مواد ضدعفونی کم توجه هستند که این موارد را به آنها تذکر می دهیم.

در حال حاضر پنج شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان نارنجی هستند.

هشت شهر اهواز، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، شوشتر، ماهشهر و کارون در تاریخ ۲۴ بهمن ماه سال گذشته به حالت قرمز درآمدند و بعد از ۵۰ روز از این وضعیت خارج شدند.

ورود و خروج به شهرستان های قرمز و تردد خودرویی از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد ممنوع است.

برچسب ها: امراله مردانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار