محدودیت‌های طرح جامع هوشمند برای اجرا در ۸ شهر قرمز استان اصفهان ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 05 April 2021

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان گفت : طبق تصمیم جدید این ستاد باتوجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان کرونا، برای ۸ شهر قرمز محدودیت‌های طرح جامع هوشمند در ۵ گروه برای اجرا ابلاغ شد.
حجت‌الله غلامی افزود: با توجه به وضعیت رنگ بندی اخیر استان اصفهان هشت شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار گرفت و شهر‌های قرمز، زرد و نارنجی دارای محدودیت‌های خاصی است.
وی افزود: در این وضعیت، ادارات، کارکنان دولتی و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بخشی از نیرو‌های خود را به صورت دورکار فعال کنند و برای خدمات غیرضروری تا یک دوم و برای خدمات ضروری تا یک سوم کاهش دهند.
سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان، ورود و خروج به شهر‌های قرمز را ممنوع اعلام کرد و گفت : دراین شرایط ، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های قرمز و ۳ و ۴ در شهر‌های نارنجی از محدودیت فعالیت مشاغل برخوردار است.
حجت الله غلامی افزود: همچنین برگزاری نماز جمعه در شهر‌های زرد برقرار است، اما در شهر‌های نارنجی و قرمز نمازجمعه تا تغییر وضعیت این شهر‌ها برگزار نمی‌شود.
وی روند ادامه فعالیت مدارس را هم غیرحضوری دانست و گفت: هم اکنون براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد بستری و ابتلای به کرونا در استان سه برابر بیشتر از پایان اسفند سال گذشته شده همچنین میزان تست‌های کرونا هم در پایان اسفندماه تا حدود ۱۰ درصد مثبت بود، اما در ابتدای فروردین امسال ۱۹ درصد تست‌ها مثبت و هم اکنون حدود نیمی از تست‌ها مثبت است و این نشانگر افزایش شیوع بیماری است.
سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان بر الزامی بودن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد: درصورت پرهیز نکردن شهروندان از دورهمی‌ها و حذف سفر‌های غیرضروری شرایط استان نسبت به امروز هم بدتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار