رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورود 15 هزار واکسن کرونا به استان آذربایجان شرقی خبر داد وگفت: مقرر بود در وهله اول واکسن‌ها به کادر درمان تزریق شوند و سپس اعلام شد که افراد مسن نگهداری شده در مراکز سالمندان نیز واکسینه شوند که این اتفاق هم افتاد
کد خبر: ۹۵۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 04 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و واکسیناسیون بیماران خاص در استان اظهار داشت: در حال حاضر استان ما از نظر وضعیت بیماری کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارد ونسبت به اواخر دی ماه تا آخر اسفند ماه که در وضعیت پایدار قرار داشتیم به خاطر بی مبالاتی ها وعدم همراهی با پروتکلهای بهداشتی آرام آرام بیماری افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به افزایش بیماران شناسایی شده و بستری در بیمارستانهای استان ادامه داد : فعلا شهرستانه ای جلفا وسراب در وضعیت قرمز و سه شهرستان هشترود ، میانه و شبستر نارنجی و به غیر از 4 شهرستان با وضعیت آبی آن هم با جمعیت کم بقیه شهرستانها زرد هستند واکثر شهرستانهای با وضعیت زرد نیز در آستانه نارنجی شدن هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص بیماری کرونای انگلیسی افزود: اگر در طی یک روز 466 نفر بیمار در استان شناسایی شود حداقل 50 درصد آنان مبتلا به کرونای انگلیسی می باشند و در حال حاضر 300 نفر با ژن جهش یافته انگلیسی در طول دو هفته گذشته در استان شناسایی شده است .

 

دکتر صومی ادامه داد: بیماران خاص در آذربایجانشرقی برای دریافت واکسن کرونا با همراه داشتن کارت بیماری وشناسایی طی چند روز آینده از ساعت 9 تا 5 به بیمارستانهای تعیین شده مراجعه کنند .

 

وی در خصوص دریافت واکسن کرونا توسط بیماران خاص اظهار داشت : بیماران پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه برای دریافت واکسن به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و بیماران مبتلا به ام اس به بیمارستان الزهرا (س) وبیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی هم می‌توانند طی چند روز آینده برای تزریق واکسن کرونا به بیمارستان سینای تبریز مراجعه کنند و تزریق واکسن به گروه‌های تعیین شده در تمامی بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورود 15 هزار واکسن کرونا به استان آذربایجانشرقی خبر داد و گفت: مقرر بود در وهله اول واکسن‌ها به کادر درمان تزریق شوند و سپس اعلام شد که افراد مسن نگهداری شده در مراکز سالمندان نیز واکسینه شوند که این اتفاق هم افتاد.

 

وی ادامه داد: در مرحله بعد مقرر شد پاکبان‌ها واکسینه شوند که ۱۰۰۰ نفر از این گروه واکسینه شده‌اند و با مابقی نیز در حال انجام است .

 

صومی گفت : سه مرحله از واکسن اسپوتنیک روسی و واکسن سینوفارم چینی و واکسن هندی وارد شده که هر یک از گروه‌های هدف مشخصی دارند که بر اساس سند ملی واکسیناسیون تعیین شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست که برای کارهای غیر ضروری از خانه خارج نشده و دورهمی ها را به حداقل برسانند تا در دو هفته آینده وضعیت بیماری کنترل شده وشاهد افزایش بیماری در استان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار