با تصویب طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۴ آیین نامه داخلی شورای شهر از سوی اعضای این شورا، جلسات شورای شهر در زمان اضطرار مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 04 April 2021

 

به گزارش تابناک تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان دویست و هشتاد و سومین جلسه خود، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۴ آیین نامه داخلی شورای شهر را بررسی کردند.

«علی اعطا» سخنگوی شورای شهر تهران در جریان بررسی این طرح گفت که در آیین‌نامه ملاک عمل شورا، بندی وجود دارد که جلسات شورا باید در محل شورا تشکیل شود و برداشت این است که جلسات غیر حضوری و مجازی را نمی‌توان برگزار کرد.

وی افزود: اما در شرایط اضطرار و بحران های مختلف و حوادث غیر مترقبه، زمانی که جلسات حضوری میسر نیست، اگر هیات رئیسه تشخیص داد و تصمیم گرفت، می‌توان جلسات عادی و فوق‌العاده شورای شهر را غیر حضوری و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کرد.

اعطا ادامه داد: بر این اساس مجموع ضوابطی که در جلسه علنی حاکم است، مانند حدنصاب رأی گیری، حضور و غیاب و مانند آن بر اساس آنچه در جلسات حضوری عمل می شود، در جلسات مجازی نیز ملاک عمل قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه به نظر کمیسیون حقوق شورای شهر محتوای این دستورالعمل مورد مخالفت هیأت تطبیق قرار خواهد گرفت، گفت: از آنجا که دستورالعمل سال گذشته ملاک عمل خواهد بود، ممکن است هیأت تطبیق مخالفت نکند.

اعطا پیشنهاد کرد که طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۴ آیین نامه داخلی شورای شهر در صحن شورا تصویب و تصمیم‌گیری نهایی به عهده هیات تطبیق گذاشته شود.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۱ رای طرح یاد شده را تصویب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار