مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: طبق برنامه زمانبندی و بصورت مستمر و منظم در سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۹۵ کیلومتر شبکه‌های گازرسانی در سطح استان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته که معادل ۱۸۵ درصد کل خطوط و انشعابات استان است.
کد خبر: ۹۵۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 04 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس کردستان، احمد فعله گری گستردگی شبکه‌های گازرسانی، تجهیزات و تاسیسات و ضرورت بازرسی و کنترل آن‌ها به منظور جلوگیری از هدررفتن سرمایه ملی، فرایند نشت‌یابی و بازرسی را از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار دانست و آنرا مهمترین عامل در زمینه جلوگیری از هدررفت منابع انرژی و استفاده ایمن از گاز طبیعی دانست.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: عملیات نشت‌یابی خطوط لوله، شبکه تغذیه و توزیع گاز با هدف کاهش هدررفت گاز طبیعی، ارتقا سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و با بهره‌گیری از نرم افزار دقیق نشت‌یابی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی در ادامه دلایل نشت گاز را خوردگی، سایش داخلی، عوامل خارجی، نقص در ساختار لوله، جوش، اتصالات، شیر‌ها و سایر متعلقات، نقص در نصب شیرها، اتصالات، برخورد دستگاه‌های حفاری با لوله‌های مدفون گاز ذکر کرد.

وی در ادامه افزود: عملیات نشت‌یابی باید با دقت و برنامه‌ریزی مدون صورت پذیرد و توجه ویژه و پیگیری مداوم آن نشان از این است که شرکت گاز استان کردستان به موضوع ایمنی نگاه ویژه‌ای داشته و حساسیت در عملیات نشت‌یابی در افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز و پایداری خدمات گازرسانی به مشترکین محترم این استان با وسعت دید می‌نگرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: طبق برنامه زمانبندی و بصورت مستمر و منظم در سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۹۵ کیلومتر شبکه‌های گازرسانی در سطح استان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته که معادل ۱۸۵ درصد کل خطوط و انشعابات استان است.

وی همچنین با اعلام اینکه در سال گذشته نشتی‌های زیرزمینی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است شناسایی شده، اظهار داشت: نشت‌یابی انجام شده از شبکه‌های گاز استان تا پایان اسفندماه سال گذشته منجر به شناسایی ۸۹۴ مورد نشتی زیرزمینی شد که به علت اهمیت آن در ارائه خدمات ایمن به مشترکین عزیز و نجیب شرکت گاز استان کردستان تعداد ۸۹۲ مورد آن توسط واحد بهره‌برداری رفع شده است.

فعله‌گری تعداد نشتی‌های درجه ۲ را ۷۷ هزار و ۳۲۹ مورد اعلام کرد که واحد بهره‌برداری اقدامات لازم برای رفع این نوع نشتی‌ها را در طول سال مد نظر دارد.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: جمع کل شبکه‌های اجراشده در سطح استان ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که سالانه حدود ۲ بار تمامی شبکه‌های گازرسانی برای شناسایی موارد معیوب مورد نشت‌یابی قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار