مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اعلام اینکه سال گذشته با وجود شیوع کرونا ۴۲هزار و ۸۶۸ نفر در استان کرمانشاه خون اهدا کرده‌اند، گفت: از مجموع اهداکنندگان ۹۳.۵ درصد نفر مرد و ۶.۵ درصد نیز زن بودند.
کد خبر: ۹۵۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 04 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «پژمان صالحی‌فر» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در مرکز انتقال خون کرمانشاه از بیماران کرونایی که یک‌ ماه از بهبودی آنها گذشته باشد پلاسمای خون گرفته می‌شود که در این ارتباط میزان اهدای پلاسمای هایپرایمیون کویید۱۹ به میزان ۴۵۹ مورد و پلاکت آفرزیس یک هزار و ۵۹۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۸۶ واحد خون فیلتردار برای افراد مبتلا به تالاسمی نیز اهدا شده است، گفت: در این مدت ۸۹هزار و ۵۶۶ واحد انواع فرآورده های خونی بین مراکز درمانی توزیع شده است.

وی یادآور شد، همچنین یک هزار و ۳۴۶ واحد هم خون و پلاکت اشعه دیده مورد نیاز مراکز درمانی بوده که به این مراکز ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نیاز به خون همیشگی است و هر واحد خون بعد از فرآوری برای سه نفر مورد استفاده قرار می گیرد، بنابر این هرکدام از همشهریان می توانند قهرمان زندگی سه نفر باشند.

صالحی‌فر، اظهار داشت: افرادی که از کرونا بهبودی یافته اند لازم است به شکرانه سلامتی هم که شده پلاسمایشان را اهدا کنند چرا که پادتن های آنها تا نهایت چهار ماه در بدنشان دوام خواهد آورد اما به حفظ سلامتی مبتلایان به کرونا کمک می کند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار