مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ایام نوروز امسال ۹۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.
کد خبر: ۹۵۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 04 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا بااشاره به حضور چشمگیر گردشگران در کرمانشاه طی ایام نوروز، اظهار کرد: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، برای نوروز امسال هم به مانند سال گذشته هیچ برنامه تبلیغاتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری را برای جذب میهمانان نوروزی در دستورکار قرار ندادیم، با این وجود شاهد حضور پررنگ گردشگران در کرمانشاه بودیم.

وی تصریح کرد: طی این ایام جمعا ۹۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری کرمانشاه بازدید کردند که با در نظر گرفتن اعمال محدودیت‌های کرونایی، رقم قابل توجهی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: باتوجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز کرمانشاه در وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفت، برای همین اماکن گردشگری سربسته استان تعطیل بودند و بیشترین بازید‌ها مربوط به اماکن تاریخی دارای محیط‌های باز همچون تاق بستان و بیستون بود.

وی در ادامه از اقامت ۴۱ هزار و ۹۵۸ نفر در اماکن اقامتی دارای مجوز استان هم در این مدت خبرداد و گفت: امسال باتوجه به شرایط کرونایی، امکان برپایی کمپ اسکان میهمانان نوروزی در پارک‌ها فراهم نشد و تنها مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانستند پذیرای مسافرین باشند که حدود ۴۲ هزار نفر در این اماکن اسکان یافتند.

قادری به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان در این مدت هم اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ سلامت میهمانان نوروزی اکیپ‌های مختلفی را شکل دادیم تا به بازدید مستمر از این مراکز بپردازند.

وی با بیان اینکه در این مدت جمعا ۱۹۲۴ بازدید از اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان صورت گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه کمترین مورد شکایت را از این مراکز داشتیم که نشان از رعایت مطلوب دستورالعمل‌ها در آن‌ها بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار