هوش کرونا در حمله به مجالس مذهبی
قصه از جایی عجیب شد که این ویروس هرکجا بحث دین و مراسمات مذهبی به میان می‌آمد ناخودآگاه رشد می‌کرد و خطرناک‌تر از پیش می‌شد و هرجا که بحث تفریحات غیر مذهبی بود ناپدید؛ حالا بماند جریان تهمت‌هایی که به شهر مذهبی قم زده شد و تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت تا قم در چشم دیگر شهر‌ها تخریب شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۸ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، مدت‌هاست که با ویروس کووید۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنیم به امید روزی که دیگر ماسک و مواد ضدعفونی در کار نباشد و البته در همین مدت طولانی حضورش در جهان هم شاهد نکته‌های ریز و درشتی بودیم؛ کار‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که ابداً از پس یک ویروس هرچقدر هم پیشرفته برنمی‌آید و این باعث تعجب ما شد، ویروسی سیاست‌مدار با قابلیت انتقال بیماری! ویروسی باهوش که می‌داند چه موقع کمرنگ شود و چه موقع پررنگ تا بتواند برنامه‌هایش را عملی کند.

از اسفند ۹۸ که کرونا به ایران راه یافت هرچه خواسته و تبلیغ شد مردم با جان و دل برای رهایی از شر این ویروس انجام دادند. از قرنطینه‌های طولانی مدت گرفته تا ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی و لغو تفریحات و...، اما قصه از جایی عجیب شد که این ویروس هرکجا بحث دین و مراسمات مذهبی به میان می‌آمد ناخودآگاه رشد می‌کرد و خطرناک‌تر از پیش می‌شد و هرجا که بحث تفریحات غیر مذهبی بود ناپدید؛ حالا بماند جریان تهمت‌هایی که به شهر مذهبی قم زده شد و تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت تا قم در چشم دیگر شهر‌ها تخریب شود؛ اصلاً انگار این ویروس باهوش با افراد معتقد مذهبی و برنامه‌هایشان مشکل دارد.

با وجود پیشتازی بچه‌هیاتی‌ها و مذهبی‌ها برای مقابله با کرونا و پشتیبانی از کادر درمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسته شدن اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها و لغو نماز جماعت و نماز جمعه امری بود که مردم هرچند با ناراحتی، اما برای نجات از دست این ویروس و بستن دهان بهانه‌جویان پذیرفتند، اما زمانی که دیده شد بقیه تفریح گاه‌ها باز است و همه صرفاً مراسمات مذهبی اعم از میلاد‌ها و شهادت‌ها را وسیله‌ای برای انتقال می‌بینند، قضیه فرق کرد.

به ماه محرم که رسید همه تبلیغ‌ها به سویی رفت که امسال را مثل سال‌های گذشته عزاداری نکنند و نذری و روضه‌ها برپا نباشد بخاطر کرونا، اما کسی نگفت کیش و قشم نروید بخاطر کرونا. تمامی شادی‌ها و جشن‌های ماه شعبان را لغو کردند برای جلوگیری از شیوع کرونا، اما کسی نگفت کنسرت‌ها لغو شود بخاطر کرونا و قطعاً زمانی هم که آمار مبتلایان و جانباختگان افزایش پیدا کند انگشت اشاره همه به سوی مذهبی‌هاست و کسی حتی یادش هم نمی‌آید که اصلاً تمام برنامه‌های مذهبی را به بهانه کرونا لغو کرده بودند.

قصه پر غصه زمانی است که دولت در آستانه نیمه‌شعبان تمام مراسمات و جشن‌های این عید بزرگ را لغو کرد و قم را ممنوع‌الورود، اما همان زمان کنسرت‌های کیش برقرار بود و مسافران فوج فوج در راه ترکیه پر از کرونا. قاعدتا دورهمی و تجمع بدون ماسک و رعایت پروتکل‌ها در روز طبیعت هم که برقرار باشد از دید کرونا مشکلی نیست!

اکنون که تا ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی (ع) چیزی نمانده است با اعلام دولت برگزاری مراسمات مذهبی در شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع شده و چرایی آن هم مشخص است که به یکباره در آستانه ماه مبارک رمضان آمار کرونا بالا رفته است و همه هم باید توقع داشته باشند مذهبی‌ها تمام عزاداری‌ها و برنامه‌های مذهبی این ماه را تعطیل کنند آن هم در حالی که برنامه‌های تفریحی غیر مذهبی سفت و سخت سرجایش است.

بالاخره این روز‌ها می‌گذرد و رو سیاهی‌اش به ذغال می‌ماند؛ تا الان تا حدودی در تخریب اذهان عمومی نسبت به افراد مذهبی و اماکن مذهبی و برنامه‌های مذهبی موفق بودند، اما هنوز تمام نشده است و شاید روزی آه عده‌ای از همین افرادی که تهمت شیوع و عدم رعایت خوردند دامن کسانی را که باید، بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار