استاندار مرکزی گفت: فرمانداران شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی موظف هستند فعالیت گروهای شغلی ۲، ۳ و ۴ را متوقف کنند و با توجه به بحرانی شدن شرایط بیماری در این مناطق با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 03 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: اتاق اصناف برای ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی باید برنامه‌ریزی کرده و نهایت همکاری را داشته باشد تا بتوان با اعمال ممنوعیت ۲ هفته‌ای در کسب و کارها و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی زمینه مدیریت شرایط بحرانی ایجاد شده را فراهم کرد.
وی یادآورشد: آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه تا اطلاع ثانوی در شهرهای قرمز و نارنجی استان برگزار نمی‌شود و دروس حضوری حوزه‌های علمیه نیز در این مناطق تعطیل است چرا که حفظ سلامت مردم از هر فعالیت و امری مهم‌تر می‌باشد.
وی افزود: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا وضعیت حضور کارمندان نهادها و دایر دولتی برای شهرهای قرمز و نارنجی استان تا اطلاع ثانوی در بخش‌های ضروری با یک دوم ظرفیت و بخش‌های عادی با یک سوم ظرفیت خواهد بود.
آقازاده ادامه داد: آرامستان‌ها در شهرهای مذکور نیز برای مدت ۲ هفته آینده با هدف مهار بیماری و جلوگیری از انتشار سریع بیماری تعطیل است و این مهم باید با نظارت فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی مدیریت شود.
استاندار مرکزی گفت: برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌های شهرهای اعلام شده ممنوع است و مساجد شهرهای قرمز و نارنجی استان نیز اجازه برگزاری آیین‌های ترحیم را ندارند.
وی یادآور شد: محدودیت تردد خودروهای غیربومی در استان نیز با توجه به شیوع بیماری با جدیت دنبال می‌شود و از فردا (یکشنبه) طبق قانون با رانندگان خاطی برخورد می‌شود.
وی افزود: تمامی امکانات استان باید به صورت هوشمندانه و هدفمند در مدیریت بحران کرونا به کار گرفته شوند و از ظرفیت طرح شهید سلیمانی برای مقابله با بحران ایجاد شده در استان با جدیت استفاده شود.
استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت مردم در آستانه سال نو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وقوع موج چهارم کرونا پیشگیری کنند که متاسفانه سهل انگاری رفتاری در سفرها و دید و بازدیدها سبب شد هجمه بیماری بار دیگر غالب شود، گفت: استان در آستانه همه‌گیری بسیار شدید کرونا قرار گرفته و این وضعیت در بسیاری از مناطق کشور نیز محتمل است و تنها با رفتار هوشمندانه و همراهی متعهدانه است که می‌توان از بحران ایجاد شده گذشت.
وی تاکید کرد: اعلام وضعیت قرمز کرونا برای اراک بار دیگر موجب شد برخلاف میل محدودیت برای مشاغل و اصناف اعمال شود و کادر درمانی نیز در فشار مضاعف قرار گرفته و شمار بالای مبتلایان به سمتی می‌رود که امکانات درمانی استان ممکن است در روزهای آتی جوابگو نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار