رئیس‌جمهور کشورمان به‌دنبال درخواست علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، با بررسی و اجرای چندین پروژه پیشنهادی و از جمله پروژه‌های احداث تصفیه خانه تکمیلی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب شهر سمنان موافقت کرد.
کد خبر: ۹۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 03 April 2021

هفت صبح | حسن روحانی پولی برای پیامک سال نو پرداخت نمی کند

 

 

به گزارش تابناک سمنان  محمود واعظی،رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری طی مکاتبه ای با دکتر نوبخت ؛ معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از موافقت رئیس جمهور با بررسی و اقدام درخواست استاندار سمنان جهت تامین اعتبار به منظور اجرای پروژه های شهرک صنعتی سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان محمود واعظی، رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مکاتبه با دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که رونوشت این نامه به استانداری سمنان نیز ارسال شده است عنوان کرد:  نامه شماره ۵۰/۱/۵۴۵۹۳ مورخه 20/12/99 استاندار سمنان با موضوع درخواست " تامین اعتبار و تخصیص به منظور اجرای پروژه های احداث تصفیه خانه تکمیلی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب شهر سمنان به محل شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان " که تصویر آن به پیوست ارسال می شود به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید پی نوشت فرمودند: " بررسی و اقدام شود.
 

استاندار سمنان  پیش از این در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا با بیان اینکه توسعه استان با یک مانع جدی روبرو است عنوان کرده بود: کمبود منابع آبی مهمترین مانع جدی و سنگ پیش پای توسعه استان است و این کمبود آبی در همه بخش‌های استان از کشاورزی و صنعت گرفته تا معدن و خدمات گردشگری و حتی در بخش شرب استان...کاملا محسوس است.

آشناگر با اشاره به میزان کم بارندگی ها در این استان اظهار کرد: اگرچه خوشبختانه در یکی دو سال اخیر به لطف الهی، شاهد افزایش بارش‌ها در این استان پهناور بودیم اما در مجموع میزان بارندگی سالیانه در استان، پایین است.

وی با بیان اینکه میانگین بلندمدت بارندگی‌های این استان در یکی دو سال اخیر وضعیت بهتری داشته و در مقایسه با سال‌های قبل از آن ،کمی بهتر است افزود: استان سمنان علی‌رغم ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های مختلف دارد با یک مانع جدی در حوزه تامین منابع آبی مواجه است و برای تحقق روند رو به رشد توسعه و پیشرفت در استان، باید این موانع را به هر نحو ممکن از پیش پای استان برداشت.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان، برداشتن این مانع جدی را مستلزم چندین گام اساسی ارزیابی و تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای برداشتن این مانع جدی، مدیریت منابع آبی در دسترس استان است و به عبارتی باید با فرض اینکه با همین منابع موجود نیز، می‌توان برای تداوم و تحقق توسعه در استان برنامه‌ریزی کرد، لازم است تمهیدات لازم در این بخش اندیشیده شود. اگرچه نیاز استان به منابع آبی جدید یک ضرورت انکارناپذیر است و باید برای رفع این نیاز تلاش جدی تری کرد.

آشناگر از تغییر الگوی کشت در استان به عنوان یک راهکار دیگر نام برد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات جدی در بخش کشاورزی استان عملیاتی شده است.

وی بر ضرورت کشت محصولات با نیاز آبی کمتر تاکید و خاطرنشان کرد: کشاورزی در استان باید به سمت کشت محصولاتی سوق داده شود که متناسب با وضعیت اقلیمی و منابع آبی در دسترس استان باشد. ضمن اینکه به موازات آن باید از تکنولوژی‌های جدید در این بخش بهره بیشتری بگیریم.

استاندار سمنان با اذعان به اینکه استان سمنان در حوزه اصلاح الگوی کشت ،گام‌های خوب و بلندی برداشته، از تداوم این روند به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر یاد کرد و افزود: استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری راهکار دیگری است که نباید از آن غفلت کرد.

این مقام ارشد اجرایی استان با ابراز خرسندی از اقدامات دولت در حوزه تجهیز بخش قابل توجهی از مزارع ، باغات و اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری خاطرنشان کرد: علی‌رغم گام‌های بلندی که دولت در این بخش برداشته، انتظار می‌رود که مساعدت بیشتری در این بخش داشته باشد.

آشناگر ادامه داد: دولت طی چند سال اخیر چه در حوزه مدیریت منابع آبی و چه در بحث نصب کنتورهای هوشمند و راه‌اندازی سیستم‌های نوین آبیاری و...اقدامات خوبی در استان سمنان داشته است.

وی با اشاره به توسعه مشهود کشت های گلخانه‌ای در کشور و استان اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از گام‌های هشت‌گانه‌ای است که در استان نیز برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی شده و خوشبختانه بخش خصوصی نیز استقبال خوبی در این حوزه داشته است.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در بخش کشاورزی به عنوان یک نیاز جدی نام برد و گفت: در کشت گلخانه‌ای با استفاده از یک فضای محدود و نیاز آبی کمتر می‌توان محصول بیشتری را تولید و روانه بازار کرد و لذا کشاورزان باید از این ظرفیت نهایت بهره را بگیرند.

وی از حمایت مدیریت استان از بخش کشاورزی و کشت گلخانه‌ای خبر داد و افزود: خوشبختانه گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شده و طرح‌های متعددی در دامغان، شاهرود، سمنان، گرمسار و دیگر شهرستان‌های استان آغاز شده است. ضمن اینکه مشوق‌های خوبی به منظور جذب سرمایه گذار در این بخش در نظر گرفتیم.
استاندار سمنان همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت آب‌های نامتعارف و پساب شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های بالای استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی، بهره‌گیری از پساب شهری در بخش تولید و خصوصا صنعت و معدن می‌تواند به ایجاد اشتغال و تولید بیشتر در استان کمک کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار