نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: سند همکاری های ایران و چین، تفاهم‌نامه‌ کلی برای ارتباط تنگاتنگ اقتصادی ۲ کشور تا ۲۵ سال آینده و این راهبرد درستی است.
کد خبر: ۹۵۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 03 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: حتی اگر این قرارداد را نمی‌بستیم این همکاری را با دنیا داریم و در کُلیات و معامله با دنیا مانعی نداریم مگر آنکه کشوری سلطه طلب باشد.

وی با بیان اینکه عده ای با سند همکاری های بین ایران و چین مخالف هستند، اظهار داشت: آنها ۲ گروه هستند که گروه نخست از نظر دینی تصور می کنند این سند اِشکال دارد در حالیکه ما هیچ دلیل شرعی نداریم که با کفار یا غیر کفاری که با ما سرِ جنگ ندارند و محارب نیستند، معامله نکنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه این دسته از مخالفان می گویند چرا ما با امریکا معامله نمی کنیم اما با چین و روسیه که روحیه کمونیستی دارند معامله داریم، تاکید کرد: ما از نظر شرعی برای معامله با امریکا اگر این کشور سلطه طلب نباشد هم هیچ مانعی نداریم و تحریم ها را آنها اِعمال کردند و ما تحریم نکردیم.

وی با بیان اینکه چین و روسیه فعلی معامله گر هستند و کاری با دین و اینکه مستعمره داشته باشند، ندارند، تصریح کرد: خداوند نهی نکرده است که با کفاری که سر جنگ دینی ندارند و نمی خواهند سلطه داشته باشند، معامله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما باید با عقل و عدالت رفتار کنیم، افزود: ما نباید زیر بار کشورهایی که ما با سر جنگ دارند و سلطه طلب هستند برویم که در دنیا، امریکا، انگلیس و اسراییل هستند.

وی خاطرنشان کرد: عده ای که از روی مسائل دینی نسبت به این تفاهم نامه اِشکال وارد می کنند، باید توجه داشته باشند که رهبر انقلاب اسلامی و عُلما مسائل دینی را بهتر از آنها می دانند.

امام جمعه اصفهان به دسته دوم مخالفان با سند همکاری های ایران و چین اشاره و اضافه کرد: این افراد از روی مسائل دینی به موضوع نگاه نمی کنند بلکه می گویند که چرا با غرب همراه نباشیم که در پاسخ به آنها باید گفت زیرا غرب سلطه گر و بنای آن بر تضعیف دیگران و سلطه یافتن بر آنهاست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر اسلحه ای از امریکا بخریم می گویند هر جا که ما می گوییم آن را به کار ببرید یا اگر بدانند که کالایی باعث تقویت ما می شود به ما نمی دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بخشی از دسته دوم مخالفان از روی غرض، شاهی (طرفدار شاه) یا غربی هستند، تصریح کرد: بسیاری از آنها اکنون می گویند که (سند همکاری های ایران و چین) کشور فروشی است.

وی با تاکید بر اینکه ( این سند) مساله فروش نیست و مخالفان متوجه جنبه های سیاسی و اجتماعی آن نیستند، گفت: این سند یک تفاهم‌نامه است که درباره هر مورد و هر یک از مصادیق آن باید مجلس رای دهد و شور کنند تا طوری نباشد که به اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ما ضرر وارد شود.

وی همچنین با بیان اینکه فرقی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد، اظهار داشت: بهترین تعبیر در این زمینه جمله فیدل کاسترو است که وقتی از او پرسیدند کدام حزب در امریکا بهتر هستند پاسخ داد آنها به مثابه ۲ لنگه کفش در بدن یک آدم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار