رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، موج چهارم شیوع کرونا در استان را بسیار مهلک‌تر و خطرناک‌تر از موج سوم دانست و گفت: شیوع کرونا در استان سرعت بالایی گرفته است و سرعت بالای شیوع ویروس و گرفتاری کودکان و نوجوانان بسیار نگران‌کننده است.
کد خبر: ۹۵۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 03 April 2021

 

مجید شیرانی افزود: در هیچ یک از سه موج گذشته سرعت انتشار و گسترش ویروس در استان به اندازه موج چهارم نبوده است و این موضوع نگرانی بسیاری را برای مهار و کنترل وضعیت به وجود آورده است.

وی از افزایش پنج برابری تعداد بیماران سرپایی در استان طی ۱۰ روز اخیر خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری نیز روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کنند و این وضعیت باعث افزایش تعداد مرگ و میر در ۲ هفته آینده خواهد شد.

شیرانی با بیان اینکه بیشترین ظرفیت مراکز درمانی استان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: افزایش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا سبب شده تا از ظرفیت بخش‌های غیرکرونایی کاسته شود و بیشتر ظرفیت به بیماران غیرکرونایی اختصاص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در موج چهارم گرفتاری کودکان و شیرخوارگان بسیار بیشتر از سه موج گذشته است، اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد مبتلایان رده‌های سنی شیرخواران، کودکان و نوجوانان قابل توجه بوده است.

شیرانی با اشاره به قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرستان بروجن، افزود: تعداد مبتلایان روزانه این شهرستان به ۳۰ نفر رسیده است که با توجه به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری آن، شهرستان بروجن را در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته داده است.

وی ادامه داد: دیگر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت خطرناکی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود به زودی کل استان قرمز رنگ شود.

شیرانی با توصیه نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، از مردم استان درخواست کرد تا از برگزاری دورهمی، حضور در تجمعات و مراسم‌های ختم و عروسی پرهیز کرده و نسبت به استفاده صحیح از ماسک اهتمام بیشتری داشته باشند.

 بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از بین شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، بروجن در وضعیت قرمز، شهرستان‌های شهرکرد، سامان، کیار و فارسان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، بن، کوهرنگ واردل در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار