مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل از اختصاص اعتبار مناسب و سرعت گرفتن عملیات اجرایی پروژه‌های پایاب سدها و شبکه‌های آبیاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 03 April 2021

 

عباس جنگی مرنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اردبیل ضمن اشاره به تامین مالی احداث فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان مشگین‌شهر توسط بانک توسعه تعاون افزود: این بانک ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی سبلان اختصاص داده و اکنون این شبکه در حال احداث و تکمیل است .

وی درباره تامین مالی شبکه آبیاری سد گیوی بیان کرد: اولین تجربه ملی و کشوری برای احداث شبکه آبیاری از فاینانس داخلی در شبکه آبیاری و زهکشی گیوی با مبلغ ۲هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در استان اردبیل در سال گذشته ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری کرده است افزود: تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه پایاب سد خداآفرین نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است که تلاش می‌شود اعتبار لازم تامین شود.

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این پروژه بزرگ شده و با بهره‌برداری آن علاوه بر اشتغال فراوان در بخش کشاورزی سالانه یک میلیون تن تولید محصولات کشاورزی استان افزایش خواهد یافت.

جنگی مرنی با اشاره به اینکه پایاب این سد ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم دشت مغان را در استان اردبیل آبی خواهد کرد، گفت: پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در چهار ناحیه عمرانی یک ، ۲ ، سه و چهار عملیاتی شده که در ناحیه عمرانی یک در دشت فتحعلی مساحت دارای تخصیص به هکتار هزار و ۱۰۰ هکتار می‌باشد و تمامی این سطح توسط دستگاه‌های سنترپیوت به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به احداث سد مخزنی سقزچی در شهرستان نمین گفت: این سد در بخش ویلکیج شهرستان نمین یکی از معدود سدهای در حال سرریز شمالغرب کشور است و جاذبه های ویژه منطقه ویلکیج و موقعیت استثنایی سد مخزنی سقزچی و ظرفیت های گردشگری این سد باعث شده، توسعه گردشگری در آن، از اولویت‌های اصلی شرکت آب منطقه ای اردبیل باشد.

وی با اشاره به اینکه این سد یکی از نزدیکترین سدها به مرکز استان است اظهار کرد: جاذبه های سقزچی موجب توسعه منطقه خواهد بود.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار