تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
دلایل ورود به پیک چهارم علاوه بر سفرها ، دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل های اعلامی ، در کهگیلویه و بویراحمد حضور در مراسمات عروسی و عزا آن هم با تعداد بسیار زیاد به پاشنه آشیلی بسیار مهلک برای مدیریت این بیماری تبدیل شده است. در گزارش زیر دو قرائت متفاوت از نوع مسئولیت پذیری و عدم مسئولیت پذیری را می بینیم !
کد خبر: ۹۵۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 03 April 2021
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنگونه که مسئولان وزارت بهداشت اعلام می کنند وارد پیک چهارم شیوع کرونا شده ایم و احتمالا طی روزها و هفته های آینده شاهد گسترش بیش از بیش شیوع و در کنار ان افزایش بستری ها و مرگ و میرها خواهیم بود و البته آغاز دوباره محدودیت های سختگیرانه را هم خواهیم داشت .
دلایل ورود به پیک چهارم علاوه بر سفرها ، دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل های اعلامی ، در کهگیلویه و بویراحمد حضور در مراسمات عروسی و عزا آن هم با تعداد بسیار زیاد به پاشنه آشیلی بسیار مهلک برای مدیریت این بیماری تبدیل شده است.
در گزارش زیر دو قرائت متفاوت از نوع مسئولیت پذیری و عدم مسئولیت پذیری را می بینیم !
از بی مسئولیتی خانواده های متوفی تا پیوستن غریبانه یک پدر به فرزند شهیدش / پیشنهادی برای استاندار ، مسئولین و رسانه ها + تصاویر
پیوستن غریبانه پدر به فرزند شهیدش
روز گذشته پدر شهید سید سلیمان دانشی به فرزند شهیدش پیوست اما خانواده این شهید تا قبل از خاکسپاری وی ، مردم و بستگان را از این موضوع آگاه نکردند و بدون اطلاع خاکسپاری را انجام دادند تا برگ زرین دیگری بر پرونده این پدر شهید پس از تربیت اولاد نیک که جان خود را فدای امنیت مردم کرد ، افزوده باشد .
سید حسین رهی ، فعال رسانه ای و فرهنگی طی یادداشتی نوشت : آنچه با شنیدن واژه چشم هم چشمی ناخودآگاه به ذهن متبادر می گردد همان رقابت در امورات منفی و ناسالم می باشد در حالیکه عرصه ی رقابت برای رسیدن به کمال مطلوب بنا بر دستور و توصیه صریح قرآن « فاستبقوا الخیرات » را نیز شامل می شود.
از جهت دیگر الگو پذیری از رفتارهای خوب و پسندیده در جهت حفظ مصالح عمومی همان کمال گرایی است که متاسفانه خلأ آن مشاهده می شود.
آنچه که مقدمتاً تقدیر گردید به جهت ارائه ی درخواست و پیشنهادی است به حضور مسئولان امر خصوصاً  استاندار محترم، دادستان محترم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان و حتی خارج از استان، صدا و سیما، ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها، جراید و سایر عوامل ارتباط جمعی، شبکه های مختلف اجتماعی جهت پرداختن بیشتر به آن به جهت اهمیت موضوع و الگو گرفتن از آن خاصه به لحاظ وجود شرایط خاص ( ویروس و بیماری کرونا ) پس از این همه هشدار و تذکر و نگرانی از بابت خیزش موج های بعدی آن.
انتظار میرود که ضمن پذیرش، آمر و عاملان این حرکت و فرهنگ، به انحاء مختلف و مقتضی مورد تشویق قرار گیرند. همچنانی که مراسمات شلوغ مورد نکوهش واقع می شدند صرفاً بخاطر همین شرایط خاص
مستحضریم که البته متاسفانه رقابت در اجرای با شکوهتر مراسمات تشییع، تدفین و خاکسپاری به رقابتی ناسالم که بوی فخرفروشی نیز از آن متبادر می گردد تبدیل شده است.
راه اندازی کاروان های ماشینی، پذیرائی های مفصل و آنچنانی، تیراندازی و ... تبدیل به یک فرهنگ غلط و در واقع ناهنجاری اجتماعی شده است و میشود گفت اثرات فریاد های مسئولان، دلسوزان و متولیان در قالب گفتمان های مختلف نیز کم اثر شده است که مجال پردازش به آن نیست.
الغرض؛
اما در این میان بزرگمردی از سلسله جلیله سادات امامزاده علی (ع) که از خانواده های معظم شاهد و از خانواده های سرشناس شهرستان و استان که خود، خانواده و فرزندان نیکو، شایسته و برازنده اش از بیشترین تعاملات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با تمامی ایلات، قبایل، اصناف و اقشار مختلف در سطح استان و همه شهرستان ها برخوردار بوده و هستند مسئولانه، در نهایت سکوت و بی خبری تشییع و به خاک سپرده شد. روحش شاد.
به یقین دفن میت در روز سیزده بدر تصمیم بزرگی بود.
 لذا اطلاع رسانی خاصی صورت نگرفت تا حتی به تفریح اقارب، بستگان و آشنایانی که احیانا سیزده بدر را به دامان طبیعت رفته بودند خللی وارد نشود.
آری؛ حاج سید مذکور دانشی به فرزند شهیدش (شهید سید سلیمان دانشی) پیوست تا در رضوان الهی ماوا گزیند و از خوان گسترده ی خداوندی متنعم گردد ان شاءالله.
روحشان شاد، یادشان گرامی و نامشان جاویدان.
بی مسئولیتی خانواده های متوفی
اما در کنار این عمل نیکو و خداپسندانه که اولویت آن احترام به حقوق اولیه انسان ها یعنی سلامتی ان ها است ، عده ای غیر مسئولانه مردم را به مراسم مرگ دعوت می کنند! مراسمی که آنقدر در آن بی مسئولیتی موج می زند که استاندار و دادستان را به واکنش وا می دارد!
از بی مسئولیتی خانواده های متوفی تا پیوستن غریبانه یک پدر به فرزند شهیدش / پیشنهادی برای استاندار ، مسئولین و رسانه ها + تصاویر
تصویر بالا استاندار کهگیلویه و بویراحمد را وادار به واکنش کرده و وی در واکنش به برگزاری دو مراسم تشییع جنازه چند هزار نفری در شهرستان کهگیلویه گفت: این مراسمات عامل اصلی انتشار ویروس کرونا و باعث افزایش مرگ و میر شده و می شود.
«حسین کلانتری» در این خصوص افزود: به همه شورای تامین شهرستان‌ها و ستاد کرونا اعلام کرده ایم طبق قانون با بانیان، گردانندگان و . . . این مراسمات قاطعانه برخورد قانونی کنند.
همچنین سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این دو مراسم گفت: از لحاظ قانونی برگزاری چنین مراسماتی در شرایط کنونی در حکم تهدید علیه بهداشت عمومی خواهد بود که جزئیات برخورد با این دو مراسم در نشست روز شنبه ۱۴ فروردین ماه ستاد کرونای استان اعلام خواهد شد.
گفتنی است که فیلم‌هایی از تجمع بزرگ و چند هزار نفری در شهر «دیشموک» و روستای «راک» از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دو مراسم تشییع، آن هم در شرایط کرونایی در فضای مجازی منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار