امام جمه قم با بیان اینکه سخنان غربی‌ها و غرب گراها نشان می‌دهد که با تدبیر بالا جبهه تحریم در حال شکسته شدن است گفت: ترسوها و غرب گراهای نادان به توافق‌های اینچنینی نظیر سند همکاری ایران و چین می‌تازند؛ ملت مطمئن باشد که این راه به درستی طی خواهد شد و انقلاب اسلامی از موانع عبور کرده و به اوج و قله پیروزی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 02 April 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی ماه شعبان تصریح کرد: روزهای باقی مانده تا ماه رمضان فرصتی است که با توجه به مناجات شعبانیه اندکی خویش را بسازیم و در مسیر تقوا حرکت کنیم و خود را برای ورود به ضیافت الهی آماده کنیم.

وی با بیان اینکه تقوا باید در جامعه ما تجلی پیدا کند، بیان کرد: باید خیابان‌های قم مظهر پاکی، عفاف و حجاب و طهارت باشد و اصناف و کسبه ما پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید ادارات از هرگونه رشوه و آلودگی پاک باشند، بیان کرد: تقوا یک امر دور از سبک زندگی و حقیقت حیات ما نیست و باید تلاش کنیم در روزهای باقیمانده از ماه شعبان خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

وی سالروز شهادت آیت الله شهید صدر و خواهر مجاهد وی را گرامی داشت و ادامه داد: حوزه علمیه نجف و قم همچنان جایگاه والای شهید صدر را نشناخته است؛ این شهید والامقام برای دفاع از امام و انقلاب اسلامی به دست صدام به شهادت رسید و این چهره قبل از 50 سالگی در رتبه مراجع تقلید قرار داشت.

اعرافی با تاکید بر اینکه شهید صدر در برابر اندیشه‌های غربی تولید فکر کرد افزود: این شهید والامقام در قلمروهای فقه و اصول نوآور بود و اندیشه‌های او در مباحث ناب و گسترده فقهی و اصولی گنج فاخر برای امت اسلام و حوزه‌های علمیه و مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه روح انقلابی و شجاعت شهید صدر در عصر ما مثالزدنی است، گفت: بارها صدام از او خواست که از امام و انقلاب دست بردارد تا شهید صدر «سیدالعراق» شود؛ او با اینکه شاگرد امام خمینی(ره) نبود و در ایران حضور نداشت ولی حیاتش را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرد و این الگو باید از سوی حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه عنصر انقلاب اسلامی بسیار والا است که مورد توجه آن مرجع بزرگ و نابغه عظیم الشان قرار گرفت، افزود: شهید صدر در سخن خود فرمود ملت ایران آرزوی تاریخی ائمه اطهار(ع) را محقق کردند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: نامزدها باید با احساس مسؤولیت، برنامه ریزی و نگاه‌های نو و شاخص‌هایی که از سوی رهبری ترسیم شده است وارد عرصه شوند و مردم نیز باید انتخاب دقیق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه لیله القدر کشور انتخابات است اضافه کرد: نباید ملاحظات، هواهای نفسانی و گروهی در انتخاب افراد دخالت کند و باید مصلحت انقلاب، اسلام و ملت با لحاظ کردن شاخص‌های کاری مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه نباید از حضور حداکثری غفلت شود، گفت: هیچ عذری برای دوری از صحنه انتخابات پذیرفته نیست و از مسؤولان انتظار است در ماه‌های باقیمانده تا انتخابات بیش از گذشته نسبت به وضعیت کشور دقت نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گرانی‌ها همراه با کمبود و تشکیل صف رنجی مضاعف است، افزود: دولت و دستگاه‌ها باید وضع معیشت مردم را بهبود ببخشند؛ همچنین انتظار است که مسؤولان از حواشی بی‌ربط پرهیز کنند چرا که اینها مسئله امروز مردم نیست بلکه مسئله مردم این است که مرغ، سیب زمینی و تخم مرغ راحت به دست آنها برسد.

اعرافی با بیان اینکه حاشیه پردازی و بیان سخنانی خلاف اندیشه رهبری مقبول نیست، اظهار کرد: امیدواریم که انتخابات باشکوه با نتایج مطلوب برای ملت خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه درباره برنامه همکاری ایران و چین حرف‌ها و سخنان بسیاری گفته شده است، یادآور شد: این برنامه راهنمای کلی است ولی در مسیر اجرا باید مسیرهای قانونی طی شود و کسی نباید نگران شود؛ سخنان غربی‌ها و غرب گراها نشان می‌دهد که با تدبیر بالا جبهه تحریم در حال شکسته شدن است و نقشه‌های سهمگین غرب و پیمان شکن‌هایی که امضاهای خودشان را نقش برآب کردند بی‌اثر می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ما برای عبور از تحریم‌ها راه‌های جدید پیدا کرده ‌ایم که نشانه هوش و تدبیر است، تاکید کرد: ترسوها و غرب گراهای نادان به توافق‌های اینچنینی می‌تازند؛ ملت مطمئن باشد که این راه به درستی طی خواهد شد و انقلاب اسلامی از موانع عبور کرده و به اوج و قله پیروزی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی از شکنجه و تعرض به به دانشجویان و طلاب تحصیل کرده در ایران در کشور تاجیکستان رسیده است، تصریح کرد: دولت تاجیکستان بداند ایران در برابر تروریست ایستاد و تحصیل کرده‌های ایران مبشران آزادی، صلح و همبستگی ملت شما هستند و نباید مورد آزار و اذیت قرار گیرند و بدانید که همراهی با ملت ایران به سود شما است. انتظار است که دستگاه دیپلماسی مسئله را دنبال کرده و دولت تاجیکستان این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار