نارنجی شدن وضعیت جهرم از نظر گسترش کرونا و نگرانی از بازگشت به وضعیت قرمز با عادی‌انگاری موجب تعطیلی تمام پارک‌ها و تفرجگاه‌های جهرم شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 01 April 2021

تابناک فارس به نقل از جهرم: فرماندار ویژه شهرستان جهرم چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: همه پارک‌ها و تفرجگاه ها  به منظور حفظ سلامتی و بهداشت عمومی جامعه تعطیل خواهند شد.

مهدی شفیعیان افزود: با مصوبه این ستاد، امتحانات شبه‌نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال ۹۹ سال سخت و پر مشقت برای مردم بود، امیدواریم که سال جدید هم شرایط اقتصادی و هم وضعیت بیماری کرونا بهبود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت تعدادی از اصناف دچار آسیب شدند و باید با همکاری و تعامل ادارات و شهروندان نگذاریم مجددا به وضعیت قرمز و بحرانی برگردیم که دچار ایجاد محدودیت‌ها شویم.

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه در داخل برخی اتوبوس ها وضعیت مطلوبی از نظر رعایت اصول پیشگیری از کرونا وجود ندارد، ابراز کرد: متاسفانه ۶۰ درصد ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها همچنان به صورت موردی رعایت نمی‌شود و انتظار است اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این مشکل را هر چه سریعتر برطرف کند.

وی بیان کرد: ویروس جهش یافته کرونا، افراد کم‌سن و سال‌تر و با سرعت بالاتری درگیر می‌کند و از تمام ادارات و شهروندان درخواست رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی را داریم.

بین ۲۰ تا ۴۰درصد نمونه‌های تشخیص کرونا در جهرم مثبت می‌شود

معاون بهداشتی علوم پزشکی جهرم نیز در این جلسه گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ درصد نمونه‌ها در جهرم مثبت می شود و این یک زنگ خطر برای روزهای سخت و بحرانی است.

سید مجید ارجمند اظهار کرد: اولین منطقه که کرونای انگلیسی در آن مشاهده شد، یک بلوار در شهر جهرم بود. همچنین در بخش کردیان و سیمکان هم احساس خطر می شود که لازم است سطح مراقبت ها افزایش پیدا کند.

به گفته وی در صورتی که وضعیت کنونی ادامه پیدا کند و حساسیت‌ها افزایش پیدا نکند، امکان‌ درگیری با وضعیت بحرانی وجود دارد.

وی اظهار کرد: کرونای انگلیسی که سرعت سرایت بسیار بالایی دارد در شهرستان شیوع پیدا کرده است و همه باید در جهت کنترل آن تلاش کنیم و از همه شهروندان و ارگان‌ها درخواست کمک و رعایت حداکثری از دستورالعمل های بهداشتی داریم.

وی ابراز کرد: ۴۱۲۵ ارائه خدمت از جمله انجام تست سریع در قالب تیم مراقبتی شهید سلیمانی در شهرستان انجام شده است که بسیار برای بیماریابی مفید بوده است.

به گفته وی از این تعداد، ۷۶۰ نفر به مراکز منتخب ارجاع داده شدند که زنگ خطری است که گروه علائم‌دار کرونا در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا و بعد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که باید کارکنان آنها به صورت داوطلبانه برای انجام تست مراجعه و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت کنند.

امتحان شبه آزمون نهایی پایه دوازدهم جهرم غیرحضوری برگزار می‌شود

با وجود تصمیم قبلی شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم مبنی بر برگزاری شبه آزمون پایه دوازدهم به صورت حضوری، اما با تصمیم روز چهارشنبه شورای کرونای شهرستان و دستور فرماندار ویژه جهرم، این آزمون به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: افت تحصیلی به دنبال مجازی شدن آموزش در شهرستان جهرم ایجاد شده که باید برای آن فکری شود.

مهدی نیکفر افزود: اگرچه همکاران ما در اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با پیوستن به پویش «آموزش تعطیل نیست» درایام کرونا کوشیدند به بهترین وجه آموزش را ادامه دهند، اما در دوران کرونا، آموزش لطمه‌ای جدی دید.

وی ادامه داد: پایین بودن میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی باعث افت درجه شهرستان نسبت به شهرهای همجوار شده است.

وی ابراز کرد: نظر شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم این بود که آزمون‌های شبه امتحانات نهایی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری به صورت مدرسه‌ای برگزار شود که طی آن دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم شوند و با دو نمونه سؤال متفاوت در دو زمان متفاوت آزمون بدهند.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان بود که اجرای آن منوط به تأیید ستاد مقابله با کرونای شهرستان شد، تصریح کرد: گروه‌هایی از اصل با این قضیه مخالف بودند و با ایجاد جنجال رسانه‌ای به آن بعد روانی دادند و به دانش‌آموزان استرس وارد کردند.

نیکفر با بیان اینکه ما حتی پیشنهاد دادیم تیمی از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس حاضرشوند، تصریح کرد: شرکت در این آزمون اختیاری بود و مشوق‌هایی چون دادن نمونه سوالات و قراردادن ۳۰ تا ۵۰درصد نمره مستمر برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: قریب به یقین امتحانات نهایی حضوری و به صورت جمع‌های ۶۰ تا ۱۲۰۰ نفره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بازویی برای استعلام اخبار از مسئولان هستند، گفت: مردم در حالت قرنطینه به سر می‌برند و فشارها و مشکلات مختلفی را تحمل می‌کنند. کنترل روانی جامعه دشوار است و هرگونه اخبار هیجان‌انگیز باعث تحریک و ایجاد استرس در آن‌ها می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جهرم با بیان اینکه هزینه‌ای که دانش‌آموز پس از ۱۲سال تحصیل در شرایط کرونایی تحمل خواهد کرد، هزینه‌ای گزاف خواهد بود، تأکید کرد: آخرین دستورالعمل کرونا نیز این اجازه را به ما می‌داد که این امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: پارک ، جهرم ، تعطیل ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار