سیجانی گفت:هرگونه قطعه‌بندی مرغ تولیدی استان تخلف است و کشتار گاه نیز حق قطعه بندی را ندارد.
کد خبر: ۹۵۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 31 March 2021

به گزارش تابناک قم، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم  در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال جدید که به صورت ویدئو کنفرانسی در سطح کشور برگزار شد  از ۱۳ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی در قالب طرح ویژه نظارتی نوروز خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است و ۲۲ تیم نظارتی  از واحد‌های صنفی بازرسی می‌کنند.


وی با اشاره به این که عمده تخلفات صورت گرفته در واحد‌های صنفی، گران فروشی و درج نکردن قیمت است، افزود: در این مدت بیش از هزار پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان تشکیل و به دستگاه قضایی استان معرفی شده است.


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم همچنین از اجرای طرح پایش در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح نگهداری مرغ بیش از ۴۹ روز در واحد‌های مرغداری تخلف است و با این واحد‌ها برخورد می‌شود.


وی با بیان این که هیچ مرغ زنده‌ای نباید بیش از ۷ هفته در مرغداری‌ها نگهداری شود، تاکید کرد: هرگونه قطعه‌بندی مرغ تولیدی استان تخلف است و کشتار گاه نیز حق قطعه بندی مرغ تولیدی استان را ندارد.

سرمست ،استاندار قم  نیز در این جلسه تفاوت نرخ مرغ تولیدی استان با سایر استان‌های هم جوار را یکی از عوامل اصلی کمبود مرغ در بازار عنوان کرد و گفت: در خصوص رعایت قیمت مصوب تنظیم بازار کشوری باید یک وحدت رویه در کشور وجود داشته باشد و قوانین به درستی در همه استان‌ها اجرا شود.


وی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی و نظارت دقیق در تولید مرغ تاکید کرد و گفت: در سال جدید برنامه ریزی‌های دقیق تری برای نظارت از جوجه‌ریزی تا مصرف کننده باید شکل بگیرد تا مرغی خارج از شبکه توزیع نشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار