معاون استاندار قم گفت: افزایش ۳۰۰ هزار قطعه در جوجه ریزی نسبت به اسفندماه در قم جهت تعدیل بازار مرغ اتفاق افتاد.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 30 March 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در حاشیه کارگروه تنظیم بازار به‌صورت ویدئو کنفرانس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت کارگروه تنظیم بازار، تأمین کالاهای اساسی و موردنیاز مردم است.

معاون استاندار قم افزود: طبق گزارش‌ها در تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم، کمبودی نداریم و در مورد روغن و شکر و برنج، ذخایر مطمئنی وجود دارد و برای ماه مبارک رمضان نیز پیش‌بینی‌های لازم شده است.

وی در مورد بازار مرغ بیان کرد: تولیدات استان بین 60 تا 70 تن و مصرف بیش از تولید است و دراین‌باره تلاش شد کمبود فعلی را از استان‌های دیگر تأمین کنیم و با قیمت مصوب تنظیم بازار در اختیار شهروندان قرار دهیم.

غضنفری عنوان کرد: تفاوت قیمت مرغ در قم با استان‌های دیگر موجب شده تقاضا افزایش یابد وصف‌هایی تشکیل شود و مازاد نیاز را از استان‌های دیگر تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان نگران کمبود مرغ نباشند، چراکه افزایش 300 هزار قطعه در جوجه ریزی نسبت به اسفندماه در قم جهت تعدیل بازار مرغ اتفاق افتاد.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: براین اساس مرغ موردنیاز مردم به‌زودی تأمین می‌شود، ضمن اینکه از سیاست تکمیل نیاز از توزیع مرغ منجمد استفاده کردیم.

به گفته غضنفری  از اسفندماه سال گذشته تاکنون 400تن مرغ منجمد در بازار عرضه شد و ناظرین در 200 نقطه محلی نیز حضور یافتند و بعد نظارتی را قوی کردیم و با پیش‌بینی‌های لازم، در آینده وضعیت بازار مرغ بهتر می‌شود.

غضنفری افزود: باید جهاد کشاورزی و صمت در آنالیز قیمت‌ها دقیق باشند و راجع به قیمت برخی از اقلام ازجمله جوجه یک‌روزه بررسی بیشتری صورت بگیرد، هرچند آمار، امیدوارکننده است اما دستگاه‌های مرتبط باید نیازهای آینده را بررسی کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها در طول یک سال همراهی خوبی در تنظیم بازار داشتند و همه شیوه‌نامه‌ها را پیاده کردیم تا موضوع کمبودها مدیریت شود، علی‌رغم مشکلات، وزیر صمت و جهاد اعلام کردند قم موفقیت‌های خوبی در تنظیم بازار داشته و باید استان‌های دیگر از قم الگو بگیرند.

معاون استاندار قم تصریح کرد: اتحادیه‌ها تلاش مستمری درروند توزیع و تعادل بخشی داشته و دارند، باید توجه داشت مدیریت بازار مانع از سوءاستفاده دلالان می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار