مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:
تابناک-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان از افتتاح فاز نخست آبرسانی از سد سهران بشاگرد به گوهران به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور استاندار هرمزگان در روزهای آتی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 30 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: این طرح که با هدف ایجاد منابع پایدار آبی در شرق هرمزگان اجرایی شده، آماده بهره برداری است. 

 

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح شهر گوهران و ۵۷ روستای مسیر با جمعیتی برابر ۲۲ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره‌مندخواهند شد. 

 

 مدیرعامل آبفا استان با اشاره به هزینه های انجام شده در این پروژه مهم یادآور شد: تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولت در بخش ملی و استانی و ۳۲۰ میلیارد ریال نیز از محل کمکهای دفتر مقام معظم رهبری هزینه شده است. 

 

 قصمی، مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام «ره»، برای اجرای فاز نخست طرح آبرسانی از سد سهران به گوهران را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد که تا کنون ۳۹ میلیارد ریال آن تامین شده است. 

 

وی تصریح کرد: با تکمیل این طرح در شرق استان تابستان کم تنشی را شاهد خواهیم بود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در خصوص جزئیات این طرح گفت: حجم عملیات این طرح شامل ۴۲ کیلومتر طول کلی کلکتور، سه باب ایستگاه پمپاژ اصلی، ۲۰ باب مخازن ذخیره با ظرفیت ۳۳۳۰ متر مکعب و دبی مصرفی و ظرفیت خط انتقال نیز ۶۵ لیتر بر ثانیه است. 

 

 بهره برداری از سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب بندرعباس

 

قصمی همچنین در ادامه از افتتاح فاز نهایی سامانه شیرین‌سازی، انتقال و ذخیره آب شرب کلانشهر بندرعباس به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانسی و با حضور استاندار هرمزگان در روزهای آتی خبر داد و گفت: این سامانه شامل تکمیل فاز نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی، خط انتقال 33 کیلومتر از آب شیرین کن بندرعباس تا مخازن داماهی به قطر 1400 میلیمتر و مخازن 30 هزار مترمکعبی داماهی بوده که آماده بهره برداری است. 

 

مدیرعامل آبفا استان افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب در مجموع 14 هزار و 250 میلیارد ریال است. 

 

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این سامانه منابع آبی کلانشهر بندرعباس از پایداری کامل برخوردار خواهد شد و سهم این کلانشهر از منابع آب های زیرزمینی و سطحی کاهش می یابد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار