رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در استان، گفت: تمام افرادی که علائم مشابه کرونا دارند، باید فرض را بر این بگیرند که به کرونای انگلیسی مبتلا شده و نکات مربوط به قرنطینه را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
کد خبر: ۹۵۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 30 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شناسایی بیش از 50 مورد ابتلای کرونای انگلیسی در استان گفت: متاسفانه آمار ابتلا به این نوع کرونا در حال افزایش است و مردم باید بیش از پیش مراقب باشند.

وی افزود: قدرت سرایت این نوع ویروس جهش یافته نسبت به کرونای معمولی بیشتر است، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از سرایت این ویروس باید با دقت و جدیت بیشتری در دستورکار قرار گیرد.

شکیبا خاطرنشان کرد: علائم این نوع ویروس هم مشابه کرونای معمولی است، با  این تفاوت که بطورمعمول شدت علائم مربوط به این نوع ویروس جهش یافته بیشتر است.

وی افزود: همچنین ابتلا به این نوع ویروس در افراد جوان هم دیده می شود و در صورت مشاهده چنین نشانه هایی افراد باید مشکوک به کرونای انگلیسی شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شیوع این نوع ویروس در استان گفت: در حال حاضر افرادی که علائم مشابه کرونا دارند باید فرض را بر این بگیرند که به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند و در اینصورت باید نکات بهداشتی مربوط به قرنطینه را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار