در نهمین روز بهار ۱۴۰۰ رقم خورد؛
سمنان- همزمان با نخستین ساعات بامداد نهمین روز بهار ۱۴۰۰ برودت شدید هوا در اقصی نقاط استان سمنان باعث شگفتی مردم شد و برودت در رضوان شهرستان میامی به ۹ درجه زیر صفر رسید.
کد خبر: ۹۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 29 March 2021

برودت شدید هوا در استان سمنان/ رضوان میامی ۹ درجه زیر صفر

 

به گزارش تابناک سمنان  نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که با استقرار سامانه کم فشار بارشی همزمان با شامگاه یکشنبه و بامداد دوشنبه، برودت و سرمای شدید همراه با یخ بندان در اقصی نقاط استان سمنان سبب بروز مخاطرات برای مردم به خصوص کشاورزان شده است.

هشدار برای سرمازدگی در باغات و اراضی استان سمنان صادر شده است و همزمان با بامداد دوشنبه دمای هوا در رضوان میامی به ۹ درجه زیر صفر رسیده است. بارش برف در خوش ییلاق نیز سبب شده تا محور اولنگ مسدود و دیگر مناطق خوش ییلاق و همچنین توسکستان تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر باشد. در محورهای روستایی کالپوش میامی نیز برف‌روبی تا بامداد دوشنبه همچنان ادامه دارد.

پلیس راه از مردم خواسته در صورتی که تردد ضروری ندارند در محورهای شمال شاهرود، میامی، دامغان و مهدی‌شهر اصلاً تردد نداشته باشند زیرا یخ بندان می‌تواند تردد خودروها را با مخاطرات جدی روبرو کند.

برودت هوا در استان سمنان

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان همزمان با شامگاه یکشنبه ۱۴ و پنج درجه بالای صفر، دامغان ۱۱ و دو درجه بالای صفر، شاهرود ۱۰ درجه بالای صفر و صفر، رضوان در میامی یک درجه بالای صفر و ۹ درجه زیر صفر، میامی ۱۱ درجه بالای صفر و دو درجه بالای صفر، مهدی شهر شش درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر، ایوان کی ۱۶ درجه بالای صفر و پنج درجه بالای صفر و گرمسار ۱۶ درجه بالای صفر و پنج درجه بالای صفر عنوان شده است.

آسمان سمنان برای امروز صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. در شاهرود نیز وضعیت مشابه سمنان است و دامغانی‌ها نیز صبح سردی را آغاز کرده‌اند اما در ارتفاعات احتمال یخبندان بیش از دیگر نقاط گزارش شده است.

بارش برف در مناطق شمالی و شرقی میامی پیش بینی هواشناسی برای امروز است. برفی که از شب گذشته در منطقه باریدن گرفته و همچنان ادامه دارد. از بسطام نیز خبر می‌رسد برخی باغات به خصوص محصولات سردرختی مانند زردآلو با خطر جدی سرمازدگی روبرو و باغداران به روش‌های سنتی مانند روشن کردن آتش روی آورده‌اند.

سال‌ها است که سرمازدگی بهاری و اواخر پاییز محصولات درختی و باغات و مزارع استان به خصوص در شرق را مورد تهدید قرار می‌دهد و عملاً راهکار عملیاتی مناسبی توسط دولت به کار گرفته نشده تا کشاورزان خسارات میلیاردها تومانی را متحمل نشوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار