مدیرکل استاندارد ایلام:
همتی مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.
کد خبر: ۹۵۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ 29 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی بیان داشت: در ۴۱۰ فقره بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار این اداره کل از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۲۴ فقره گواهی برای آسانسورهای استان صادر شده است.

همتی عنوان کرد: با توجه به اینکه استاندارد آسانسورها از سال ۱۳۸۲ اجباری اعلام شده و دستور العمل آن نیز برای صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌های کشور ابلاغ شده است، لذا بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و همچنین دستگاه‌های دولتی و مراکز درمانی و غیره در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌پذیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

وی افزود: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

وی در پایان خاطر یادآور شد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار