استاندار هرمزگان در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان موظف هستند براساس فرامین مقام معظم رهبری برای شتاب بخشیدن به روند تولید، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و توسعه صادرات و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید تلاش کنند.
کد خبر: ۹۵۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 28 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،دکتر فریدون همتی در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی عصر "عجل الله تعالی فرجه الشریف" ، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سال نو اشاره کرد و بیان داشت: تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" اولویت استان هرمزگان در طول این سال در راستای حمایت از تولید، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان است.

 

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان موظف هستند براساس فرامین مقام معظم رهبری برای شتاب بخشیدن به روند تولید، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و توسعه صادرات و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید تلاش کنند.

 

استاندار هرمزگان بر لزوم سازماندهی جدید طرح‌های تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در هرمزگان تاکید کرد و افزود: باید به روند صدور مجوزها در بخش سرمایه‌گذاری برای تولید سرعت بخشیده شود تا به صورت واقعی شاهد پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ از تولید در هرمزگان باشیم و تشویق به کار و سرمایه‌گذاری بیشتر در استان را شاهد باشیم.

 

همتی با اشاره به عملکرد بخش تولید در هرمزگان، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به تلاش‌های صورت گرفته به ویژه توسط بخش خصوصی، میزان تولید در هرمزگان در مجموع ۳۲ درصد رشد داشت که برخی از آنها در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی شامل رشد ۹۲.۵ درصدی تولید آلومینیوم و تولید آهن اسفنجی ۲۲.۴۷ درصد، تولید شمش فولاد ۹ درصد، تولید قیر ۱۲.۷۶ درصد، تولید سیمان ۱۵.۴ درصد، تولید روغن خوراکی ۹۱ درصد، تولید صنایع غذایی و دارویی ۱۴.۸۶ درصد و ساخت و تعمیر شناور ۱۱.۶۸ درصد افزایش داشته است.

 

وی گفت: همچنین سال گذشته ۹۵ واحد تولیدی راکد در هرمزگان با هزار نفر اشتغال احیا شد و ۲۶۰ طرح تولیدی در حوزه صنعت و معدن در استان با ایجاد اشتغال برای بیش از سه هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سال گذشته در قالب ۲۸۵ جلسه کارگروه اصلی و کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید در هرمزگان، ۹۲۶ مصوبه به تصویب رسید که ۷۵۲ مصوبه اقدام شده و ۱۶۲ مصوبه در دست اقدام است.

 

همتی عنوان کرد: همکاری، تلاش، پشتیبانی و هماهنگی خوب دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، قضایی و نهادهای مختلف برای حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات و واردات کالاهای اساسی، نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشت که دست یافتن به رشد تولید، مهم‌ترین آن است.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید نیز سرعت و کیفیت کارها افزایش یابد و بخش خصوصی به معنای حقیقی، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را احساس کند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار