مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پیگیری ویژه وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد شبکه قطار حومه‌ای اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده، طرح قطار حومه‌ای این شهر در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 28 March 2021

علیرضا صلواتی با اشاره به جلسه پیگیری طرح‌های عمرانی مرکز کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی  اظهار داشت: در این جلسه موضوعات و پروژه‌های مهمی مورد پیگیری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به پروژه شبکه قطارهای حومه‌ای استان اصفهان، آزادراه اصفهان- شیراز اشاره کرد.

وی ادامه داد: شبکه قطارهای حومه‌ای استان اصفهان از جمله طرح‌های مهم استان و کشور به شمار می‌رود که شامل " اصفهان- بهارستان" ، " اصفهان-شاهین‌شهر" ، " اصفهان- نجف‌آباد" ، " اصفهان- فولاد شهر- زرین‌شهر " و " اصفهان- مجلسی " است که در مرحله مطالعاتی قرار دارند.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ورود هرچه سریعتر این خطوط به مرحله اجرایی افزود: مطالعات و مسیر پیشنهادی این طرح پس از تصویب در شورای عالی ترافیک کشور به زودی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح از مهمترین برنامه‌های استان اصفهان  در راستای توسعه متوازن امکانات است و بر اساس برنامه‌ریزی و تلاش‌های به‌عمل آمده، زمینه اجرای آن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع  فراهم خواهد شد.

صلواتی خاطرنشان کرد: سهم ذینفعان مختلف این پروژه پیش از این مشخص شده و صنایعی همچون ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و سایر صنایع مورد توجه قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر، سهم شهرداری‌های استان اصفهان به صورت مجزا مشخص شده و در تلاشیم تا با سرمایه‌گذاری آنها، زمینه اجرای این پروژه و توسعه شبکه ریلی کشور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه متوازن حمل و نقل ریلی در استان اصفهان گفت: توزیع متوازن امکانات استان در سال‌های گذشته آنطور که باید انجام نشده و باید تلاش کرد که شرق شهر و استان اصفهان از نظر تکمیل صنعت ریلی و جاده‌ای، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.  

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به طرح‌های زیرساختی وزارت راه و شهرسازی در مرکز و جنوب کشور بیان کرد: آزاد راه اصفهان- شیراز یکی از مهمترین طرح‌های مرکز و جنوب کشور و حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب کشور است که یک بخش از آن، در آستانه تکمیل قرار دارد.  
وی با بیان اینکه این آزاد راه شامل ۲ قسمت اصفهان- ایزدخواست و ایزادخواست- شیراز است، گفت: آزاد راه ایزدخواست- شیراز با حدود ۸۵ درصد پیشرفت، در بخش‌های پایانی خود قرار دارد و در تلاشیم که خرداد امسال، زمینه ورود ترافیک به آن را فراهم کنیم.
صلواتی با بیان اینکه مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر است، افزود: با افتتاح این آزادراه، زمینه افزایش ایمنی سفر، کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش زمان سفر از اصفهان به شیراز و صرفه‌جویی قابل توجه در سوخت فراهم خواهد شد و استهلاک خودروها نیز  کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.
صلواتی همچنین در مورد بخشی از این آزاد راه در محدوده اصفهان- ایزدخواست گفت: این بخش در مرحله مطالعات قرار دارد و در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ورود و تکمیل این آزادراه هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر عملیات اجرایی این بخش نیز آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار