مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده که سال قبل با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال ۱۴ نقطه رفع خطر و اصلاح شده‌ است.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 28 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمد راشد مدرس گرجی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در انجام عملیات خط‌کشی، آسفالت، نصب علایم و لکه گیری در استان هزینه شده و بیشتر اعتبارات از محل اعتبارات ملی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین شده است.

وی افزود: بیشتر راه‌های کردستان، پاسخگوی میزان حمل و نقل جاده‌ای استان نیست و شاهد وجود ضعف‌هایی در برخی از راه‌های مواصلاتی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان طول راه‌های استان را هشت هزار کیلومتر اعلام و اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفظ و نگهداری از این راه‌هاست که در حال حاضر فعالیت‌های زیادی در راه‌های روستایی و بزرگراهی در حال انجام است.

مدرس گرجی یکی از مهمترین محور‌ها را کریدور شمال به جنوب دانست و افزود: ۳۲۰ کیلومتر از این مسیر در کردستان قرار دارد که از شهرستان‌های کامیاران و سنندج و دیواندره و در نهایت سقز عبور می‌کند.

وی تاکید کرد: امید است بابهره‌برداری از کریدور شمال جنوب، بتوانیم سفری ایمن را برای رانندگان و مسافران کشور و استان ایجاد کنیم.

مدرس‌گرجی گفت: پارسال در قالب طرح ابرار حدود ۱۰۰کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده و امیدواریم در طول سال‌جاری نیز جهشی در آسفالت راه‌های روستایی داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: در سال گذشته، همه رانندگان علی‌رغم وجود مشکلات و شرایط کرونایی با همه وجود پای کار بودند.

مدرس گرجی یادآور شد: در نوروز ۱۴۰۰ از وضعیت سلامت همه مسافران نوروزی استعلام صورت می‌گیرد و برای هر اتوبوس فقط ۵۰درصد ظرفیت بلیط فروخته می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار