معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: وسعت کشت گلخانه ای در این استان طی ۲ سال گذشته با حمایت دولت و تلاش بهره برداران به ۱۸۷ هکتار رسید.
کد خبر: ۹۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 28 March 2021
 
۱۸۷ هکتار کشت در استان سمنان از نوع گلخانه‌ای است

 

به گزارش تابناک سمنان لطف الله رضایی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته با حمایت‌های خوب دولت و براساس سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در مدیریت منابع آبی ، ۸۴ هکتار به وسعت گلخانه‌های استان سمنان افزوده شد.
وی ادامه داد: طرح توسعه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان به وسعت یک‌هزار هکتار در سال ۱۳۹۹ تدوین شد و اجرای ۱۰۰ هکتار از طرح توسعه کشت گلخانه‌ای در استان در دست اقدام است که اکنون ۲۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسید.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود علوفه دامی در سال ۱۳۹۹ اضافه کرد: تولید علوفه در وسعت هفت هکتار به صورت کشت هیدروپونیک در گلخانه پیش‌بینی شده است.
رضایی تصریح کرد: در کشت هیدرو پونیک گیاه مواد غذایی را از خاک نمی گیرد بلکه ریز و درشت مغذی به صورت فرمول شده از طریق کود و آب در اختیار گیاه قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه ریشه گیاه در بستری خنثی قرار دارد، ابراز داشت: آب و مواد غذایی به شکل مصنوعی به گیاه داده می شود و در این نوع از کشت تولید محصول تا سه برابر گلخانه های خاکی است.
رضایی با بیان اینکه ریشه این گیاهان در بستری به طور کامل ایزوله شده قرار دارد، افزود: بسیاری از بیماری ها از طریق خاک به گیاه منتقل می شود و در این روش گیاه ریشه در خاک ندارد و از ابتلا از بیماری مصون است.   
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش بازدهی در مدیریت منابع آبی با توجه به کمبود آب در استان نقشی موثر دارد و از این رو توسعه این نوع کشت در اولویت سازمان جهاد کشاورزی است.
استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی با ۴۵ هزار بهره بردار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار