رئیس سازمان نظام پزشکی قم با گلایه از عدم واکسیناسیون کادر سلامت شاغل در بخش خصوصی گفت: متاسفانه در شیوه نامه‌ای که وزارت بهداشت، ابلاغ کرده واکسن شامل پزشکان فعال در مطب ها نمی‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 28 March 2021

به گزارش تابناک قم، سیدحسن عادلی در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان گفت: در مورد مراسم نیمه شعبان باید با حساسیت و با احتیاط برخورد کنیم و این موضوع باور مردم و جزو اعتقادات و نیازهای معنوی آنهاست.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم تصریح کرد: بعد از ایام فاطمیه و عاشورا نیز شاهد بودیم که دچار پیک نشدیم.

وی گفت: باید مدت زمان برگزاری مراسم نیمه شعبان کوتاه باشد و تجمع هم بدون ساماندهی نباشد، در استان پاساژها و مراکز تفریحی تعطیل نشد و حال نباید مراکز معنوی را تعطیل کرد چرا که تبعاتی به همراه دارد.

وی تاکید کرد: باید به باورهای مردم احترام گذاشت و کمک کرد که این نیازها برآورده شود و با رعایت احتیاط هایی که مانع از گسترش بیماری شود، رفتار کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم با اشاره به موضوع واکسیناسیون کرونا گفت: شهدای مدافع سلامت در قم، همگی از بخش خصوصی و از پزشکانی بودند که اقدام به مداوای بیماران کرونایی در مطب ها می کردند.

عادلی گفت: سه نفر از این عزیزان بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی بودند که در بخش خصوصی فعالیت می‌کردند و به مداوای بیماران کرونایی می پرداختند.

 وی افزود: متاسفانه در شیوه نامه‌ای که وزارت بهداشت، ابلاغ کرده  واکسن شامل این پزشکان که در مطب ها هستند نمی شود در صورتی که این عزیزان نیز مانند پزشکان شاغل در بیمارستان در خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند و باید واکسن دریافت کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با تاکید بر اینکه پیش از این نیز وزارت متبوع در موارد مختلف شیوه نامه هایی ابلاغ کرده که نیازمند اصلاح بوده،گفت باید دستورالعمل ابلاغی در این خصوص اصلاح شود، همکاران ما در بخش خصوصی در مطب ها، داروخانه ها و سایر مراکز درمانی  همین الان هم در حال سرویس دهی به بیماران کرونایی هستند و خطر ابتلای آنها بالاست و حقشان است که واکسینه شوند.

عادلی گفت: پزشکان در مطب ها در این ایام با تمام وجود در خدمت بیماران بودند و اگر مطبی بدون دلیل تعطیل بود تذکر داده شده در صورتی که هیچ گونه حمایتی از آن ها از قبیل تامین وسایل حفاظت فردی نشد و از این رو بنده به عنوان مسئول صنف درخواست واکسینه شدن کادر سلامت شاغل در بخش خصوصی و مطب ها را دارم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار