تابناک- دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر می‌گوید: روند ابتلا به کرونا در استان افزایشی است و همچنان سه شهرستان استان در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 28 March 2021

به گزارش تابناک بوشهر، سعید کشمیری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با وجود اینکه وضعیت نارنجی کنگان به زرد تبدیل شده، اما تعداد بستری‌های کرونایی همچنان در استان بالا و پایین می‌رود و تعداد مبتلایان سرپایی نیز روند افزایشی دارد.

وی افزود: اکنون از ۱۰ شهرستان استان سه شهرستان بوشهر، گناوه و دیلم همچنان در شرایط نارنجی قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها نیز وضعیت‌شان زرد است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان با اشاره به اینکه سفر به شهر‌های نارنجی با پلاک غیربومی ممنوع است تاکید کرد: سفر به  این شهرستان‌ها مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در هر شبانه روز است.

 با ابراز نگرانی از  سفر‌های نوروزی و احتمال انتشار بیماری کرونا اظهار داشت: روند بستری بیماران کرونایی در استان بوشهر در برخی مواقع افزایش می‌یابد، ولی رو به کاهش نیست.

 کشمیری با اشاره به افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا در استان بیان کرد: تعداد موارد سرپایی در برخی شهر‌ها افزایش محسوسی داشته و شیب مثبتی دارد.

وی از مردم خواست نسبت‌به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: مسافرت و حضور در اماکن شلوغ، رستوران‌ها و دورهمی‌ها از عوامل تاثیرگذار در روند افزایشی آمار کرونا محسوب می‌شود.

کشمیری با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی قدرت سرایت و انتشار بیشتری نسبت به نمونه قبلی دارد تاکید کرد: در تمام استان‌های کشور ویروس جهش یافته وجود دارد و در استان بوشهر نیز تاکنون ۵۰  بیمار کرونایی جهش یافته انگلیسی شناسایی شده است که این امر لزوم توجه بیشتر مردم را نسبت‌به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌طلبد.

 در حال حاضر ۶ آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان وجود دارد که روزانه قابلیت انجام هزار تست را دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار