مدیرکل امنیتی ،انتظامی و مرز استانداری ایلام به فعالیت حوزه تجاری در مرز مهران اشاره کرد و گفت: با توجه تعطیلات نوروزی فعالیت روزانه از ۵۰۰ کامیون به حدود ۳۵ تا ۴۰ کامیون رسیده که بیشتر مصالح ساختمانی و میوه و تره بار بوده است.
کد خبر: ۹۵۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 27 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ جوهر نادری با اشاره به بازدید صورت گرفته از روند رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: قسمت های مختلف این مجموعه همچون حوزه تجاری گمرکات ، بخش مسافری پایانه ، مرکز نگهداری و قرنطینه بیماران کرونایی مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفت.

وی با تقدیر از تلاش مجموعه کارکنان پایانه مسافری و تجاری که در ایام تعطیلات نوروز نیز به منظور نظارت مستمر و دقیق بر رفت و آمدها و کنترل دستورالعمل های بهداشتی کرونا در محل کار حاضر هستند، افزود: شدیدترین کنترل ها در این پایانه مرزی برای جلوگیری از ورود و یا خروج افراد آلوده و یا مشکوک به ویروس صورت می گیرد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری ایلام تاکید کرد: بخش مسافری مرز مهران در راستای کنترل بیماری کرونا و برابر ابلاغ شورای امنیت کشور تا اطلاع ثانوی بسته است اما قسمت تجاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال و در همه قسمت‌های مرز پروتکل‌ها بهداشتی رعایت و اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد.

نادری یادآور شد: ۸۳۰ تبعه عراقی در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۹ تا سوم فروردین ۱۴۰۰ از طریق مرز مهران به کشور عراق بازگشتند و ۲۶ نفر از اتباع این کشور نیز وارد ایران شدند که یک نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شد که به عراق عودت داده شد.

وی اضافه کرد: ۱۵۹ نفر از اتباع ایرانی در مدت یاد شده شامل افراد دارای گذرنامه سیاسی - خدمت ، خانواده کارکنان سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق و بعضی از کارگران ستاد بازسازی عتبات عالیات از طریق مرز مهران وارد عراق شده اند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری ایلام گفت: همچنین ۴۸۴ نفر از اتباع ایرانی نیز از این مرز وارد پایانه مسافری مرزی مهران شده اند که پس از کنترل های بهداشتی صورت گرفته یک نفر دارای بیماری تشخیص داده شد و ۲ نفر نیز مشکوک به بیماری بودند که پس از گرفتن خدمت و مراقبت در مرکز قرنطینه بیماران کرونایی مرز مهران به استان های محل سکونت خود اعزام شدند.

نادری همچنین به فعالیت حوزه تجاری در مرز مهران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه تعطیلات نوروزی فعالیت روزانه از ۵۰۰ کامیون به حدود ۳۵ تا ۴۰ کامیون رسیده که بیشتر مصالح ساختمانی و میوه و تره بار بوده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار