نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از رایگان شدن بهای برق مصرفی زلزله زدگان از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۸ در سه شهرستان غربی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۵ 27 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا شهریار حیدری افزود: با تلاش های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی از طریق دولت، برق مصرفی شهرستان های زلزله زده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب که پیش تر از طریق صدور قبوض برای مشترکان لحاظ و محاسبه شده بود در سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ رایگان شد.

وی اظهار داشت : این مصوبه از اول سال ۱۴۰۰ اجرایی شده و کسانی که هزینه برق مصرفی این سه سال را پرداخت کرده اند به صورت بستانکاری در قبوض آینده آن ها درج و لحاظ خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه برق مصرفی مناطق زلزله زده برای بسیاری از زلزله زدگان به یک مشکل مهم تبدیل شده بود که با پیگیری های انجام شده این موضوع حل شده و این یک خبر خوب در ابتدای امسال برای زلزله زدگان است.

حیدری گفت: تمام مشترکان که هزینه برق سال های ۹۶ تا ۹۸ را پرداخت نکرده اند نیز نیازی به پرداخت ندارند و این بدهکاری شامل بخشودگی شده است.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۲۰هزار تن جمعیت دارند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار