رییس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی سطح استان در یک هفته اخیر حدود یک میلیارد ریال جریمه برای افراد متخلف صادر و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱ 27 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا "رضا سلیم ساسانی"  اظهار داشت: کار بازرسی از واحدهای صنفی توسط اصناف و همچنین گشت های مشترک با ادارات صمت، بهداشت و درمان و اماکن از ۲۹ اسفند آغاز شده و هر روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بازرسی های که توسط بازرسان اصناف انجام شده بیش از ۷۰۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام که ۳۰۰ مورد از این تعداد منجر به تذکر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بوده است.

سلیم ساسانی تصریح کرد: همچنین ۲۵۰ مورد از بازرسی های انجام شده نیز مربوط به جریمه صاحب واحد صنفی شده که مجموع این جریمه ها به حدود یک میلیارد ریال می رسد.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه در عین حال یادآور شد: برای واحدهای صنفی متخلف پرونده تشکیل و همراه با مبلغ جریمه در نظر گرفته شده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است تا رای نهایی در خصوص آنها صادر شود.

وی در ادامه از توزیع گسترده مرغ گرم و منجمد در بازار خبر داد و گفت: بسیج اصناف سپاه حضرت نبی اکرم (ص) نیز بر این کار نظارت دارد و به زودی التهاب ایجاد شده در بازار مرغ فروکش می کند.

سلیم ساسانی قیمت مصوب مرغ گرم را هر کیلو ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ منجمد را نیز ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ خارج از این قیمت تخلف بوده و شهروندان حتما موضوع گرانفروشی را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان هرگونه شکایتی از گرانفروشی یا کم فروشی واحدهای صنفی دارند می توانند به واحد بازرسی اتاق اصناف واقع در خیابان برق، جنب مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مراجعه و مطمئن باشند به درخواست آنها رسیدگی می شود.

وی همچنین یکی از دلایل کمبود و گرانی گوشت مرغ را کاهش فعالیت کشتارگاه ها و شیفت بندی کاری آنها در هفته اول نوروز اعلام کرد و گفت: از فردا نحوه کار این مراکز به روال سابق باز می گردد.

سلیم ساسانی در پایان یادآوری کرد: برای توزیع سیب و پرتغال تنظیم بازار نیز مشکلی وجود ندارد و به مقدار لازم در بازار توزیع می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۶۰هزار صنف مجوز دار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار