تابناک-دکتر حمیدرضا بهزادی با اشاره به دو‌ هزار و ۳۴۱ بازدید توسط کارشناسان سلامت محیط و کار از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اجرای طرح تشدید نوروزی گفت: طرح تشدید نوروزی از ۲۵ اسفند سال‌جاری همزمان با سراسر استان و کشور در شهرستان قشم آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 26 March 2021

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از کشف و معدوم بیش از یک تُن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،دکتر بهزادی بیان کرد: یک تن و دویست کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، مواد غذایی دارای رنگ غیر مجاز و مواد غذایی نگهداری شده در شرایط نامطلوب جمع آوری و معدوم شد.

 

وی ضمن اشاره به ۹۶۲ بازدید مشترک با سایر ارگانها اظهار کرد: در طرح تشدید نوروزی بازرسان اداره اماکن، جمعیت هلال احمر، شهرداری، بسیج، دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت، اداره کار واصناف منطقه آزاد قشم مشارکت دارند و ۹۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطاریه بحرانی و ۱۰۷ واحد صنفی اخطاریه غیر بحرانی دریافت کرده اند.

 

وی با تاکید به اینکه هیچ گونه بی توجهی و عادی انگاری به پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا قابل بخشش نیست، عنوان کرد: در بازدیدهای انجام شده، ۶۵ واحد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۸ واحد از اماکن عمومی به دلیل عدم توجه به ایمنی و نواقص بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

 

 دکتر بهزادی بیان کرد: یکهزار و ۳۷۹ باب از اماکن عمومی زیر ذره بین کارشناسان سلامت محیط و کار قرار گرفته اند که در این بین ۸ واحد به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شده اند.

 

بهزادی تصریح کرد: بیست و چهار واحد مرکز تهیه و‌ توزیع مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی بحرانی پلمپ شده است و ۱۸۴ مورد شکایات مردمی نیز مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

 

مدیر شبکه بهداشت به دیگر اقدامات کارشناسان سلامت محیط و کار از جمله: ۹۰۹ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، ۲۶ نمونه برداری آب آشامیدنی و ۵۳۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی اشاره کرد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار