رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست تربت‌جام از اطفای حریق ۲ هزار هکتار پوشش گیاهی سایت پرورش آهو چشمه گل پس از سه ساعت تلاش مأمورین یگان حفاظت، همیاران محیط‌زیست، مأموران آتش‌نشانی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 26 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست تربت‌جام با اشاره به حریق ۲ هزار هکتار از پوشش گیاهی سایت پرورش آهو چشمه گل اظهار کرد: این حریق پس از سه ساعت تلاش مأمورین یگان حفاظت، همیاران محیط‌ زیست، مأموران آتش‌نشانی این شهرستان مهار و از گسترش آتش‌سوزی در منطقه پیشگیری شد.

جواد دامن‌پاک، دلیل این حریق را بی‌احتیاطی گردشگران در برافروختن آتش در مجاورت سایت عنوان نمود و ‌بیان کرد: به علت وزش باد شدید حریق به‌سرعت به داخل سایت پرورش آهو چشمه گل سرایت و گسترش پیدا کرد که خوشبختانه با پشتیبانی شورای هماهنگی مدیریت بحران حریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: سایت تکثیر و پرورش آهو چشمه گل با وسعت ۱۴ هکتار در ۱۷ کیلومتری تربت‌جام قرار دارد و از سال ۱۳۸۷ کار خود را باهدف پرورش، تکثیر و احیاء گونه آهو، در شهرستان تربت‌جام آغاز نموده است که موفق‌ترین سایت تکثیر گونه آهو در استان و پروژه برتر عمرانی محیط‌زیست استان در سال ۱۳۸۸ از سوی اداره کل محیط‌زیست استان معرفی گردیده است.

گفتنی است: این سایت همه‌ساله میزبان و پذیرای صدها گردشگر و دانش‌آموز و دانشجو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار