آری مردم ما رفتارشان را با عمل دستگاههای مسئول تنظیم کرده اند ،هر چند هم به سرکشی وچموشی کرونا ایمان دارند ،اما این آمارها ورفتارهای مسئولین دستگاههاست که تنظیم کننده رفتار آنهاست . شما تا می توانید جلسه بگذارید واز درون جلسه ها فریاد بکشید که مردم به سفر نروید ،دورهمی ها را تعطیل کند ! به نظرتان گوشی بدهکار است ؟!
کد خبر: ۹۵۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 26 March 2021

تابناک ایلام ::براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ،روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا به 130 نفر رسید و دونفر از هم استانی هایمان نیز قربانی این ویروس سرکش شدند .آنگونه که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده اند ،تعداد بیماران بستری نیز به عدد 78رسیده است .

افزایش آمار مبتلایان به کرونا بیانگر فاصله گرفتن مردم از توصیه ها ودستوالعمل های بهداشتی و مراقبتی پیشگیری از کروناست . شرایطی که به دلیل تقارن با ایام تعطیلات نوزوی ،دید وبازدید ها و دورهمی ها و مهمتر از همه حضور مهمانان نوروزی از اقصی نقاط کشور در استان ایلام بیشتر خود را نمایان کرده است .

البته نباید گناه تمامی شرایط پیش آمده را به نام مردم نوشت ،مردم ما رفتار خودشان را با عمل دستگاهها ومسئولین هماهنگ می کنند . این را نباید فراموش کرد که عمل به شعارها از سوی دستگاههای دولتی وحاکمیتی و اعمال عینی مصوبات ستاد کرونا به صورت مستقیم بر رفتار مردم ما تاثیر گذار است .

مردم ما بهار سال گذشته خودشان را در خانه حبس کردند ،طبیعت گردی را به خود وخانواده حرام نمودند ،حتی قدیمی ترین سنت دیرینه خود یعنی سیزده را در اندرونی خانه هایشان به در کردند ،نتیحه همه این رفتارها ناشی از  وضعیتی بود که مردم در سطح شهرها وروستاهها مشاهده می کردند .

مردم وقتی که می بینند به رغم هشدارهای مسئولین و توصیه های رسانه ها مبنی بر حضور پیک جدیدی از کرونا در استان ،از  حضور ارتش وسپاه وانتظامی در جاده ها ، لباس سفیدهایی که مدام از مردم تست می گرفتند ،ازضدعفونی خودروهای ورودی و ...خبری نیست ،احساس امن وارامش به آنها دست می دهد که بعد از یکسال سختی وزندگی با ماسک وفاصله اجتماعی دل به طبیعت زیبای بهاری ایلام بزنند .

مردم وقتی می بیند دیگر از سختگیری برای بازگشت دادن به خودروهای غیر بومی خبری نیست ،از تفرج گاهها وبوستان هایی که سال گذشته با تلی از خاک مسدود شده بود خبری نیست ،نتیجه همین می شود که بعد از یکسالی که دلشان برای یک دورهمی و شب نشینی های نوروزی لک زده بود ،حالا فرصت را برای عملی کردن آن مغتنم شمارند .

آری مردم ما رفتارشان را با عمل دستگاههای مسئول تنظیم کرده اند ،هر چند هم به سرکشی وچموشی کرونا ایمان دارند ،اما این آمارها ورفتارهای مسئولین دستگاههاست که تنظیم کننده رفتار آنهاست . شما تا می توانید جلسه بگذارید واز درون جلسه ها فریاد بکشید که مردم به سفر نروید ،دورهمی ها را تعطیل کنید ! به نظرتان گوشی بدهکار است ؟!

یقینا نه !چرا ؟! چون مردم باید این خطر را در سختیگری های قانونی لمس کنند ،وقتی بشنوند که ورودی شهرها توسط نظامی ها مسدود شده ، هرگز دل به جاده نمی سپارند ! اما وقتی تمامی این سخت گیری ها ،انسداد مسیرها تنها در یک دوربین کنترل سرعت وجریمه برای جبران کاستی بودجه ها خلاصه شده ،همان شعار از این ستون تا آن ستون الفرج به مردم دست می دهد ،راهی جاده می شوند و حالا تا پرداخت جریمه الفرج !  گردش و تفریح ده پانزده روزه در طبیعت بکر ایلام ارزشش را دارد !!

اما بر حسب رسالت خود می نویسیم ،توصیه می کنیم ،هشدار می دهیم! می دانیم که با عدم انطباق عمل شعار وعمل مسئولین ،رشته هایمان پنبه می شود ،اما مردم خوب ما باید بدانندکه ویروس کرونا چموش وسرکش است ،تنها افسار کنترل آن همان رفتارهای ساده قبلی یعنی رعایت فاصله گذاری اجتماعی ،استفاده از ماسک وپرهیز از دورهمی ها ودست دادن هاست .همین !

وتوصیه پایانی هم به مسئولین این است که شما دلتان می خواهد جلسه بگذارید ،مصوب کنید ،فریاد بکشید که مردم به سفر نروید ،دورهمی ها را تعطیل کنید ،صدایتان به جایی نخواهد رسید ،شما جلسه نگذارید صرفا یک دستور به دستگاههای انتظامی ونظامی بدهید که جاده ها را ببندند ،تفرج گاهها را مسدود کنند ،خودروهای غیر بومی را از استان بیرون کنند ،ببینید کدامین نتیجه بخش است !؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار