رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در خصوص فعالیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان در جشن‌های نیمه شعبان گفت: جشن‌های اول ماه شعبان را گذراندیم و اکنون در آستانه جشن نیمه شعبان قرار داریم. به همین مناسبت کاروان‌های شادی تحت عنوان «نسیم انتظار» از بقاع متبرکه حرکت خواهند کرد و در قالب‌های متنوع سعی در برپایی فضایی شاد در سطح شهرستان خواهند داشت.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 25 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از امور فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان اصفهان روح الله بیدرام اظهار داشت: احیای شب نیمه شعبان، سر دادن ندای لبیک یا مهدی بر بام بقاع ، اجرای مسابقات مهدوی، انتشار کلیپ و پوستر در فضای مجازی،اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اهدا جوایز به اسامی مهدی و نرگس ،توزیع تبرکات مهدوی ،راه اندازی کاروان نسیم انتظار و همزمان اجرای نور افشانی از برنامه‌های نیمه شعبان در شهرستان اصفهان است.


این مقام مسئول با اشاره به رزمایش همدلی گفت: با توجه به لزوم کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی و مواسات مرحله آخر این اقدام از سال ۹۹ در حال اجرا است. این مرحله از ولادت امیرالمومنین (ع) آغاز و تا نیمه شعبان تحت عنوان «تبرکات مهدوی» ادامه دارد . ۱۰۰۰ بسته معیشتی هدف گذاری شده که توسط بقاع تهیه و در امامزاده ابراهیم ردان توزیع و ۲۲۰بسته دیگر در شب نیمه شعبان توسط بقاع متبرکه حرم حضرت زینب و امامزاده شاهزاده حسن منطقه کیجعلی توزیع می گردد


حجت الاسلام بیدرام ادامه داد: در مراسم سال تحویل نیز۴۴۰پرس چلو ماهی ،عیدانه و تبرکی ویژه ایی به مناسبت اعیاد شعبان و نوروز در بین ۱۱۰خانوار توسط حرم حضرت زینب توزیع گردید


بیدرام با بیان اینکه نیمه شعبان امسال فرصت بسیار خوبی برای جهانی کردن فرهنگ مهدویت است، مطرح کرد: امسال پیام نیمه شعبان رساتر از قبل در دنیا طنین انداز خواهد شد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌برنامه ها است.


حجت الاسلام بیدرام عنوان کرد: باهدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم حضوری در بقاع متبرکه ، بر آن شدیم تا با همت هیئت‌امنا و مدیران مراکز افق ۴ بقعه شاخص شهرستان ؛کاروان‌های نسیم انتظار را در کوی و برزن به حرکت درآورده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش جان تک‌تک اعضای جامعه برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار