رحمانیان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها در چند روز اخیر در جهرم و خفر گفت: اضافه شدن بیماران مبتلا به ویروس انگلیسی به مبتلایان در شهرستان می‌تواند به راحتی جهرم و خفر را وارد وضعیت قرمز کند.
کد خبر: ۹۵۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 25 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به شناسایی موارد متعدد ویروس کرونای انگلیسی در شهر‌های مختلف استان و برقراری مسافرت‌های نوروزی، پیش بینی می‌شد که این ویروس در شهرستان جهرم هم شناسایی شود.

او افزود: متاسفانه عصر دیروز چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰، ۱۰ بیمار مبتلا به این ویروس خطرناک در جهرم شناسایی شد که همگی در چند دورهمی خانوادگی درگیر شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شناسایی ویروس انگلیسی بخاطر سرعت انتقال بسیار بالاتر و میزان درگیری بیشتر، کار را برای کنترل بیماری کرونا در شهرستان سخت‌تر می‌کند.

رحمانیان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها در چند روز اخیر در جهرم و خفر گفت: اضافه شدن بیماران مبتلا به ویروس انگلیسی به مبتلایان در شهرستان می‌تواند به راحتی جهرم و خفر را وارد وضعیت قرمز کند.

او تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم در ایام نوروز شرایط را بر مردم سخت کنیم یا خاطر آن‌ها مکدر کنیم، اما تجربه دیگر استان‌ها نشان داده است اگر هشدار ندهیم و مردم نیز به هشدار‌ها توجه نکنند عواقب تلخی در انتطارمان خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر خطرناک بودن چند برابری ویروس انگلیسی نسبت به نوع معمولی آن گفت: مهمترین راه انتقال این ویروس رفت و آمد و شرکت در تجمعات است؛ مسلم است شناسایی این ویروس نتیجه حضور در اجتماعات و انجام مسافرت‌های غیر ضروری است؛ لذا از همه مردم می‌خواهیم به شدت مراقب رفت و آمد‌ها و تماس‌های خود با دیگران باشند، از شرکت در دور همی‌ها و تجمعات خودداری کنند و تا آنجا که ممکن است از منزل خارج نشوند.

تلاش برای پیشگیری از موج چهارم کرونا در جهرم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: برای پیشگیری از موج چهارم کرونا در شهرستان جهرم، نیرو‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در طرح مراقبت در منزل ۱۲۷ نفر را در شهرستان‌های جهرم و خفر و تعدادی از روستا‌های سیمکان مورد پایش و غربالگری قرار دادند.

سید مجید ارجمند افزود: در ۳ روز اول تعطیلات سال جدید نیرو‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم طبق مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، جهت پیشگیری از موج چهارم کرونا و کنترل بیماری، ۸۲ نفر از متصدیان و کارگران واحد‌های صنفی شهرستان مانند تعدادی از قنادی‌ها، رستوران‌ها، تالار‌ها و ... را تحت غربالگری بیماری کرونا قرار دادند.

او ادامه داد: این نمونه گیری‌ها در پیگیری‌های فعالی که درب منزل بیماران کووید ۱۹ انجام شده، از نزدیکان این بیماران و افرادی که در معرض تماس با آن‌ها بوده اند صورت گرفته است و برخی از افراد مشکوک نیز جهت نمونه گیری به مراکز منتخب نمونه گیری ارجاع داده شده

ارجمند بیان کرد: مددجویان تحت پوشش بهزیستی از دیگر افرادی بودند که توسط تیم مراقبت در منزل تحت غربالگری قرار گرفته اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همین طور با توجه به ابتلای تعدادی از خانوار‌های روستایی از بخش سیمکان و شهرستان خفر به بیماری کرونا، روزانه بیماریابی از افراد توسط تیم‌های "مراقبت در منزل" انجام می‌شود.

او گفت: در سه روز اول سال جدید، ۴۵ نفر از روستا‌های جزه و آرجویه تحت غربالگری قرار گرفته اند.

به گفته او، تب، بی حالی و بدن درد از علائم مشکوک به بیماری بوده است.

ارجمند عنوان کرد: آموزش خود مراقبتی بصورت تلفنی و حضوری به بیمار و اطرافیان بیمار، سنجش میزان اکسیژن خون و ارزیابی گروه‌های پر خطر از دیگر فعالیت‌های تیم‌های مراقبت در منزل و رهگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در تعطیلات نوروز است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار