مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: سرعت وزش باد شدید در شهر قزوین طی روز گذشته به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید که خوشبختانه خسارتی برجای نگذاشت.
کد خبر: ۹۵۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 25 March 2021

 

قدرت الله مهدیخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، وزش باد در روز جاری شدیدتر می شود و باید دستگاه های امدادی و خدماتی و شهروندان هشدارها را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: روز گذشته با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده شاهد وزش بادهای شدید در سطح منطقه بودیم تا جایی که بیشترین سرعت باد مربوط به کوهین با ۹۷، معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی با ۸۰ و سیردان در بخش طارم سفلی با ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود و در قزوین نیز سرعت وزش باد ۸۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

مهدیخانی ادامه داد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش سرعت باد در روز جاری، از شهروندان درخواست می شود در محدوده کانال ها و رودخانه ها اتراق نکنند و از تردد در ارتفاعات و جاده ها خودداری نمایند.

این مسوول ادامه داد: با دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری ها مکاتبه کرده ایم که اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند تا براساس وزش باد خسارتی به شهروندان و خودروها وارد نشود.

مهدیخانی ادامه داد: به دامداری ها و گلخانه ها که سازه های فلزی دارند نیز اعلام کرده ایم برای مستحکم کردن سازه های فلزی خود اقدام کنند تا بر اثر وزش باد دچار خسارت نشوند.

وی اضافه کرد: شرکت توزیع برق نیز باید آمادگی لازم را داشته باشد تا بر اثر وزش باد، خاموشی و قطعی برق را در سطح استان نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار