کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از ادامه بارندگی‌ها در این استان تا بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: وضعیت جوی از اواخر وقت پنجشنبه تا جمعه پایدار خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 25 March 2021

 

مهدی آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان بارندگی‌های سطح استان قزوین از شب گذشته تاکنون مربوط به آوج و کوهین با ۱۰ میلی‌متر و در شهر قزوین نیز ۷ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از روز بعدازظهر شنبه هفته جاری تا صبح دوشنبه شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود تا جایی که صبح روز دوشنبه میزان دمای هوا به محدوده صفر نزدیک می‌شود و از این رو احتمال سرمازدگی محصولات زراعی نیز وجود خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روز گذشته با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده شاهد وزش بادهای شدید در سطح منطقه بودیم تا جایی که بیشترین سرعت باد مربوط به کوهین با ۹۷، معلام کلایه در بخش رودبار الموت شرقی با ۸۰ و سیردان در بخش طارم سفلی با ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود و در قزوین نیز سرعت وزش باد ۸۳ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

آخوندی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۶ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت ۹ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار