رئیس جمهور در ادامه افتتاح طرح‌های مهم مناطق آزاد کشور و در پنجمین روز نوروز ۱۴۰۰، تعداد ۱۴ پروژه مهم اقتصادی شامل در جزایر کیش و قشم از طریق ویدئوکنفرانس، افتتاح می‌‌کند.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 25 March 2021

 

به گزارش تابناک جزیره از دفتر جزایرخلیج فارس، این 14 پروژه با بیش از 40 هزار میلیارد ریال و 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری با سهم 80 درصدی بخش خصوصی در مناطق آزاد قشم و کیش در قالب برنامه‌های پنج‌شنبه‌های امید با دستور روحانی به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتمع تجاری و اداری معراج، مرحله دوم شهرک آفتاب، سایت شناورسازی و 9 طرح زیربنایی و تولیدی در منطقه آزاد قشم به همراه مجموعه گردشگری و ورزش‌های زمستانی پنگوئن و مرحله دوم برج ساحلی پرشین در منطقه آزاد کیش در این برنامه ویدئوکنفرانسی افتتاح خواهند شد.

برای اجرای این طرح‌ها، 30 هزار و 450 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و 10 هزار و 450 میلیارد ریال توسط دولت در راستای توسعه و عمران این مناطق سرمایه‌گذاری شده است.

مجتمع اداری و تجاری هفت طبقه‌ای معراج قشم در مساحت 22 هزار متر مربع، سایت تولید و تعمیر شناورهای تا یک هزار تنی مدکندآلو، سامانه پایش تصویری رانندگی و نظارتی، توسعه و بهسازی جاده و توسعه اسکله بهمن و دو مجتمع اقامتی و تفریحی و یک شهرک مسکونی در برنامه رئیس جمهور در قشم افتتاح خواهد شد.

در این برنامه، همچنین دو طرح پارک زمستانی پنگوئن در مساحت هشت هزار و 482 متر مربع شامل برنامه (یخ نوردی، سورتمه، تیوپ سواری، ریل گلایدر و محوطه مناسبت‌های زمستانی و فضای صخره نوردی، تیراندازی، گیم نت، سالن بیلیارد و...) به همراه برج ساحلی پرشین با تعداد 147 واحد در زمینی به مساحت 33 هزار متر مربع در کیش به بهره‌برداری می‌رسد.

شایان ذکر است؛ سال گذشته هم با بهره‌برداری از طرح‌های کلان در این مناطق با حمایت‌های دولت، شاهد توسعه بیش از پیش دو‌ جزیره مهم قشم و‌ کیش در جنوب کشور بودیم و با افتتاح این 14 طرح مهم زمینه اشتغال برای بیش از چهار هزار نفر فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار