رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۵۷۰ کودک کرونایی در این بیمارستان بستری شدند و از این تعداد ۱۶ نفر جان باختند.
کد خبر: ۹۵۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 24 March 2021

دکتر محسن علی سمیر با بیان اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ کودک مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری می شوند افزود: روند مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان هنوز کاهشی نشده است لذا از مردم درخواست داریم بیماری کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

۹ کودک بیمار در آی سی یو بستری هستند

وی افزود: در حال حاضر ۲ بخش برای بیماران کرونایی با ۳۶ تخت در بیمارستان ابوذر در نظر گرفته شده است ، همچنین ۹ کودک بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند که پنج نفر آنها مثبت قطعی و چهار بیمار مشکوک به کرونا هستند.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: از زمان شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان تاکنون، همچنان روند بیماری ثابت است لذا از والدین انتظار داریم مراقب سلامتی فرزندانشان باشند.

کودکان کرونایی قربانی بی توجهی والدین هستند

وی ادامه داد: اکثر کودکانی که درگیر این بیماری شده اند، قربانی بی توجهی والدین خود هستند زیرا از طریق پدر یا مادر خود مبتلا شده اند. همچنین حضور در دورهمی‌های خانوادگی، کوچه و پارک از دیگر عوامل ابتلای کودکان به این بیماری است.

علی سمیر با بیان اینکه کودکان بیشتر در معرض خطر هستند و احتمال ابتلای آنها به کرونای انگلیسی در مکان های شلوغ بیشتر است افزود: قطعا یک کودک ۲ یا سه ساله متوجه از دست دادن حس چشایی و بویایی خود و یا گلو درد نمی شود و خانواده ها از این موضوع بی اطلاع می مانند به همین دلیل ممکن است خطرآفرین باشد.

بیمارستان ابوذر به بیماران غیرکرونایی خدمت رسانی می کند

وی بیان کرد: بخش کرونایی بیمارستان ابوذر اهواز از دیگر بخش ها کاملا مجزا است اما متاسفانه مردم تصور می کنند که بیمارستان ابوذر کاملا کرونایی است و بعضا از آوردن کودکشان به این بیمارستان خودداری می کنند.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: در این بیمارستان ۲۸۰ تخت وجود دارد که بیشتر آنها در اختیار بیماران غیرکرونایی است.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در حالت نارنجی قرار دارند.

ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد در تمام شهرهای خوزستان، ممنوع اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار